hagfors Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Noen som har synspunkter på valg av skjermer til et eyefinity-oppsett? Tenkte å ha 3 24" skjermer, primært for gaming. Regner med en av tingene som kan bli litt viktig er bredden på "rammen" rundt selve panelet, vil jo helst ikke at det skal være så fryktelig mange cm mellom bildene på hver skjerm. Hva mener folk? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hvor mye har du tenkt å bruke? Smal ramme er selvfølgelig en fordel. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Hvor mye har du tenkt å bruke? Smal ramme er selvfølgelig en fordel. Tja, har ikke tenkt så mye på pris. Alt opp til et par tusen per skjerm er sikkert ok. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Da ville jeg sjekke denne men du kan like greit gå for den pakka her da du får med et skjermkort og kabler som trengs til samme prisen... Eller så ha Elkjøp tilbud den uka her på en 27".....matt tynn ramme så det burde funke som ei kule det også. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Ser at MPX (som vel egentlig er samme som komplett?) har weekend tilbud på en BenQ 24” LED G2420HDBL, 1295,- , det er vel stort sett samme skjerm som den i pakken til komplett, bare med backlight? Er den å forakte? De har forsåvidt også en Philips 27" LED 273E3LHSB til 1495 denne helgen, hvordan er den i forhold til AOC skjermen? Har liksom ikke fulgt med på skjermmarkedet på en stund, så har ikke helt begrep om hva som er "viktige" stats eller ikke. Har 2 5970-kort nå, så trenger egentlig ikke noen pakke med ekstra skjermkort, da blir det bare enda mer styr med å få solgt unna ting osv. Tror også jeg har 4 DVI-utganger fordelt på de to kortene, så trenger vel ikke å bry meg med adaptere for displayport og alt det der? Kan vel bare plugge to skjermer i ene kortet, en i det andre og kjøre på? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Ser at MPX (som vel egentlig er samme som komplett?) har weekend tilbud på en BenQ 24" LED G2420HDBL, 1295,- , det er vel stort sett samme skjerm som den i pakken til komplett, bare med backlight? Er den å forakte? De har forsåvidt også en Philips 27" LED 273E3LHSB til 1495 denne helgen, hvordan er den i forhold til AOC skjermen? Har liksom ikke fulgt med på skjermmarkedet på en stund, så har ikke helt begrep om hva som er "viktige" stats eller ikke. Har 2 5970-kort nå, så trenger egentlig ikke noen pakke med ekstra skjermkort, da blir det bare enda mer styr med å få solgt unna ting osv. Tror også jeg har 4 DVI-utganger fordelt på de to kortene, så trenger vel ikke å bry meg med adaptere for displayport og alt det der? Kan vel bare plugge to skjermer i ene kortet, en i det andre og kjøre på? 2 av skjermene skal via DVI mens 1 må via displayport, så da må du ha en overgang om ikke en av skjermene har en slik inngang. Og siden du får et skjermkort og overgang til samme pris som å kjøpe 3 løse skjermer så er det jo like greit å gå for det synes jeg da...alltid kjekt med et reserve kort om katastrofe skulle inntreffe. Hvordan bilde er på AOC skjermen har jeg ingen anelse om...men dem er nok helt ok i forhold til pris. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Selvfølgelig. Noe må det jo alltid være. Så jeg trenger altså et aktivt displayport-adapter for å få dette til å fungere. Eller blir vel snarere et mini-displayport-adapter jeg trenger. Funker denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619157 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Funker nok med en slik overgang ja, har ikke et slik oppsett selv men har lest meg frem til det da jeg var såååå nær på å investere i det selv for ikke så lenge siden EDIT: Eller ble litt skeptisk her nå...du burde sjekke opp om den overgangen vil funke. Endret 11. september 2011 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå