spamex Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hei Jeg har begynt i 10.klasse nå. Det er veldig mye snakk om hva man skal bli og hvor man skal gå på skole. Hittil så har jeg tenkt mest på å bli siviløkonom, men jeg vil ha flere valg. Det jeg er interessert i er data og matte for det meste. Har tenkt litt på dataingeniør, men jeg kan ikke programmere. Jeg har prøvd meg litt på programmering men det var ingenting for meg. Kan det meste om data, men ikke programmering. Så det jeg lurer på er hva jeg burde bli? En jobb som inneholder data og matte. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Noe innen ingeniørfaget. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Samme situasjon som jeg var i. Jeg ville bli dataingeniør, startet på GK Elektro. Ombestemte meg flere ganger, og er i dag Elektriker gr L med sikpselektrisk modul, og jobber som ROV Pilot. Hva med arkitekt? Lenke til kommentar
spamex Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Arkitekt er kanskje ikke så dumt, det er jo penger i det også Jeg eier ikke noe kunnskap innenfor tegning og sånt, men det er det man har dataen til Edit: Etter å ha sett litt rundt på internett, så fant jeg ut at arkitekt passer ikke meg så særlig. Jeg mangler fantasi og kunne tegne/vise fantasien min. Endret 11. september 2011 av VenaTio Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Ikke undervurder deg selv slik. Det er mye fag og forståelse som du vil tilegne deg, og inspirasjon vil du få fra mange forskjellige steder. Sytes det var et svakt motargument. Men nå skal ikke jeg si at du SKAL bli arkitekt heller da, hehe. Lykke til med karrièrevalget Lenke til kommentar
spamex Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Takk Det er mange som sier det, men når jeg sitter med ett ark i kunst og handverk timene så får jeg ikke tegna noe. Men som du sier så kommer det kanskje til meg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Programmering er noe du med all sannsynlighet kan lære når du kommer på videregående, og om du er glad i både matte og data vil du nok ta det ganske enkelt så fort du får en kick start. Uansett, det er viktig å tenke på at du ikke trenger å bestemme deg for en jobb allerede nå. Med all sannsynlighet vil du bli noe du aldri har tenkt på til dags dato. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 kanskje noe med petrolium? der er det jo mange muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå