Gå til innhold

Apple AirPort Express mister forbindelsen hele tiden


Xorroh

Anbefalte innlegg

Gikk nylig fra Squeezebox Duet til Apple AirPort Express og har støtt på et utrolig irriterende problem. AirPort'en faller ut av nettverket etter ca en til to timer, som regel må jeg ta den inn og ut av stikkontakten en gang for at den skal komme tilbake, men noen ganger kan den dukke opp igjen av seg selv.

Har hatt en tråd gående på dette på avforum.no men føler tiden er inne for å oppsøke flere forum. Har funnet mange lignende problemer på nettet men ingen som har klart å finne en brukbar løsning.

 

Her er mitt oppsett:

 

2 stk laptop hvorav èn har helt ren Windows 7 Ultimate installsjon, Avira Antivirus og Airfoil installert, denne mini-pc'en skal fungere som selve fjernkontrollen til musikk etc. Den andre er den jeg bruker til daglig, den har også Windows 7 Ultimate.

Nettverket består av Altibox sentral hvor jeg har koblet på en ny Zyxel-router siden jeg ville ha muligheten til å bla. sette fast ip på mine maskiner. Alt går trådløst noe som også er meningen siden jeg vi slippe sjenerende kabler.

AirPort Express, router og pc er i samme rom. Bruker Airfoil til å hijacke lyd fra Spotify, Wimp etc. til anlegget. AEX forsvinner helt plutselig fra oversikten og streamingen kutter. Jeg kan gå inn på AirPort-Verktøy og velge "Konfigurer annen..", skrive inn fastsatt IP til AEX samt passord og den dukker opp. Allikevel kommer den ikke opp når jeg søker som vanlig i det medfølgende programmet, for å få det til må jeg altså ta strømmen og sette den på igjen.

 

Har prøvd følgende:

 

- Tilbakestillt Altibox sentral

- Tilbakestillt router og satt opp på nytt

- Satt fast IP på alle maskiner inkludert AEX

- Også prøvd routeren i Altibox-sentralen og kuttet Zyxel'en

- Ren installasjon av Windows 7 og kun det mest nødvendige

- Slått av alt av brannmurer og antivirus

- Nyeste firmware på AEX, har også prøvd de to forrige versjonene

- Sjekket med inSSIDer etter nettverk som har samme kanal og sørget for å være alene

- Eliminert alle trådløse forstyrrelser i huset bortsett fra laptop og AEX

 

Alle innspill mottas med takk og håper dette blir en ordning på snart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...