stratosfære Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Hei! Jeg skulle prøve å bytte en harddisk på en Dell Inspiron, men den nye harddisken har en annen type kontakt som ikke lar meg gjøre nettopp dette, noen som har noen tips ifb med dette? Harddiskkontakten sett fra harddiskbrønnen på Dell-en: den defekte harddisken som sto i Dell-en: Harddisken jeg skulle prøve å bytte fra en eldre HP-maskin: Harddisken jeg skulle prøve å bytte fra en eldre HP-maskin (med en hunn-kontakt(?)): Harddiskkontakten sett fra insiden av PCen: Takker på forhånd for all hjelp edit: Bildene kom ikke opp slik som ønsket, men tittelene til bildene er riktig ift rekkefølgen på bildene. Endret 11. september 2011 av Stratosphere Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Er bare en ramme, se om du kan skru opp denne. Kan være litt tricky å se, men på HPen er det ingen problemer med å skru den av, bare det å finne skruene. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Er bare en ramme, se om du kan skru opp denne. Kan være litt tricky å se, men på HPen er det ingen problemer med å skru den av, bare det å finne skruene. Hmm, jeg skjønner. Er det vanlig at man må skru opp hele PCen for å få til dette? edit: Du tenker på i Dell-en altså? Ser ut til at den er festa direkte på chipset-et. Endret 11. september 2011 av Stratosphere Lenke til kommentar
abjork Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Dell 1525 har SATA-disk. Den gamle HPen har en IDE-disk. På disse er det en adapter for letter å kople de mot hovedkort. Du må nok på nettet og kjøpe deg en ny disk til Dellen. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Dell 1525 har SATA-disk. Den gamle HPen har en IDE-disk. På disse er det en adapter for letter å kople de mot hovedkort. Du må nok på nettet og kjøpe deg en ny disk til Dellen. Det er nok tilfellet ja, leita litt rundt blant annet her: http://www.avforums.com/forums/laptops-netbooks-tablets/982783-hp-compaq-nx6110-what-hdd.html hp-compaq-nx6110 er modellen på HP-en, så må nok ut med en SATA-disk da ja. Takk for hjelpen folkens, blir prisjakt.no nå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå