Gå til innhold

Enkelt sett til skjermkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus GTS450 som etter litt ommøblering nå står i stua, så må ut. Tenkte å bytte til et fullstending vannkjølingsett som tar seg av både CPU (I7 2600K) og skjermkort, men jeg orker ikke tanken på å bygge selv, så jeg må enten ha et Corsair H50-lignende sett som tar seg av begge to, eller to separate sett som er stillegående og funker på både denne generasjonen og neste generasjon. (I det minste skjermkort, for dette varer nok ikke så lenge når Diablo 3 kommer ut)

In short: trenger tips til enten to separate, eller et fullstendig sett som tar både skjermkort og CPU. Må være enkelt å sette sammen, og det er ikke snakk om å begynne å plukke deler fra forskjellige leverandører. Jeg er 30 år og har jobb ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om det er så lett å finne en skjermkortkjøler som også passer til neste generasjon. For det første forandres jo kortene hvert år så vidt jeg vet og og hvis det skulle vise seg at det passer (som ingen vet enda) blir du da låst til å kjøpe det skjermkortet. Ikke lurt hvis det finnes andre som er bedre mtp. pris. Zotac har en løsining for GTX580 om jeg ikke tar helt feil og tipper det vil kjøre Diablo 3 bra.

Men hvorfor vannkjøling når lukkede systemer ofte lager like mye støy, om ikke mer enn gode luftkjølere og ikke kjøler særlig bedre? Mitt råd er heller å investere i en bra kjøler til cpu, vet ikke om du overklokker men stock kjøler går langt hvis du ikke er så opptatt av lyd.

Har selv et EVGA GTX580 som er så godt som lydløst ved 50% og temperaturer på 40 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...