Gå til innhold

BK: Bekk

Ga90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første bør du øke størrelsen på bildene du legger ut, og ikke lagre dem for web. Da kommer bildets tekniske data frem av seg selv.

Dette bildet kan forbedres i etterbehandlingen, da du antagelig har skarpet opp bildet for lite. Eller du har eventuelt forminsket det for mye. Bildet fremtrer nemlig ikke helt som skarpt. Selv om jeg antar det er meningen at vannet skal ha en viss sløring, bør omgivelsene være sylskarpe.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer:) Jeg har lagret det i save for Web siden jeg trodde det skulle det? skal jeg bare lagre det på vanlig måte? som JPEG, GIF, BMP,PNG? jeg er ikke helt inne i det greiene der..

Du bør ikke lagre for web. Bildet kan være inntil 5MB stort, 3000 piksler lengste side. Tidligere sto det en del om bildestørrelse på infosiden, men dette kan jeg ikke finne igjen. (Kan hende er Digit iferd med å nedre retningslinjene for bildestørrelse?)Når du ikke lagrer for web blir exifdataene hentet direkte fra bildets metadata, og det blir lettere for andre å kommentere bilder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...