Naits_89 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Hei Det skjedde noe merkeligt hin dagen med pcen! eg satt og spilte og så slo pcen seg plutselig rett av... kjente en svidd lukt fra pcen og kobla av strømmen og åpna kabinettet for og se... alt så normalt ut men det lukta svidd i pcen (syntes det komm fra strømmforsyningen men vanskelig og si) Problemet nå er at av og til når eg starter pcen opp så piper det ett langt pip og 3 korte pip og ingen bilde kommer på skjermen... i følge Asus hovedkortmanualen så betyr det NO vga! når eg endelig får pcen på og kommer meg inn på windows så finner ikke pcen grafikkortet (hd5870)... har prøvd med et annet grafikkort men pcen finner ikke det heller og hovedkortet piper et langt pip og 3 korte av og til... men av og til får eg meg inn på windows men finner ingen gpu der.... Det eg lurer på er hva som kan vere ødelagt? Strømmforsyning eller hk eller grafikkortene? Takker for svar Endret 11. september 2011 av Naits_89 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Kan godt ver at PSUen er halveis defekt. Anbefaler deg å prøve med en annen. Ellers er nok sikkrt skjermkortet eller Hovedkortet ødelagt. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 (endret) ok Ser nå at på idle så ligger grafikkortet på 70 grader..... det er vell alt for varmt:P Kan dette ha noe psu og jøre? eller er gpu en svidd? Takker for svar Endret 12. september 2011 av Naits_89 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Kan godt hver at skjermkortet har kjørt seg varm. Prøv det i en annen maskin viss du har mulighet sånt at du kan begynne å utelukke komponenter Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Ja skulle fått jort det men har ingen annen pc for hånd her om eg har kjørt grafikkortet varmt så er det vell boss regner eg med? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ja, men du har nok fortsatt garanti/reklamasjon på det Men har du ikke en kompis eller nabo du kan teste korte i ? Tar deg maks 10 min å sjekke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå