Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Hjelp til valg] Nettbrett til Spotify i bil

godkjenn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er veldig glad i musikk, og er nogså kresen.

Så jeg tenkte jeg kunne kjøpe meg eit nettbrett for å så innstalere det i bilen, og bruke spotify på den :)

Grunnen til at jeg tenkte på nettbrett er rett og slett for at det er ganske praktisk i en bil, stor skjerm og en relativt enkel løsning.

Kjøpe en mobiltelefon med spotify er ikke en mulighet, siden jeg har behov for en mobil som tåler det meste.

Jeg er ikke oppdatert angåande nettbrett, hvilken som er best eller lurest å kjøpe til mitt bruk.

Er det noen her som har noen annbefaliger / tips til hvilken jeg skal kjøpe?

Ipad er litt i dyreste laget til mitt lille behov :)

Takk på forhand

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du tenkt å streame Spotify til nettbrettet i bilen ? Har du regnet litt på prisen på mobil-data for spotify ?

160Kb/s = 20KB/s = 72MB/t (du kan doble dette for høykvalitets-streamen.)

Er du sikker på at du har godt nok GSM nettverk i de områdene du kjører bil ?

Jeg må innrømme at Spotify app'en til Android tablets er ikke like bra som iPod/iPad versjonen, håper det endrer seg etterhvert.

Lenke til kommentar

Denne tanken har jeg oxo hatt. Synes det er helt utrolig at ikke bil-spiller produsentene har sett på dette som et alternativ! Er vell bare en rimelig skral spiller som har android per dags dato.

jeg har en svindyr pioneer spiller i bilen til rundt 8000 kr, den har latterlig dårlig skjerm, er treg som juling og har ikke en promille av funksjonene et nettbrett har. et nettbrett pluss ekstern forsterker blir mye bedre spør du meg.

Det jeg tror er viktig å huske på er størrelsen på skjermen. 10 tommer tror jeg blir i største laget da det blir vanskelig å få plass i bilen. 7 tommer derimot er helt passe. uten at jeg vet om alle nettbrett der ute som har 7 tommers skjerm å kjører android er galaxy tab (1 gen) et alternativ. Nå er jo google car med navigation åpnet i norge og den har sånn finn skjerm med store tydelige knapper som er laget for bil. skaff deg google music og knappen i car appen blir linket opp til google music. i google music kan du også lage offline playlists så slipper du å ruineres ved streaming (det kan du seff gjøre med spotify også, men spotify appen er ikke så bra på android)

Dette har jeg virkelig tro på. få høre hva du finner ut da :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde du tenkt å streame Spotify til nettbrettet i bilen ? Har du regnet litt på prisen på mobil-data for spotify ?

Jeg må innrømme at Spotify app'en til Android tablets er ikke like bra som iPod/iPad versjonen, håper det endrer seg etterhvert.

Nei, hadde tenkt å bruke trålaust nett og laste ned, så jeg slipper streaming :) Takk for svar!

Denne tanken har jeg oxo hatt. Synes det er helt utrolig at ikke bil-spiller produsentene har sett på dette som et alternativ! Er vell bare en rimelig skral spiller som har android per dags dato.

jeg har en svindyr pioneer spiller i bilen til rundt 8000 kr, den har latterlig dårlig skjerm, er treg som juling og har ikke en promille av funksjonene et nettbrett har. et nettbrett pluss ekstern forsterker blir mye bedre spør du meg.

Det jeg tror er viktig å huske på er størrelsen på skjermen. 10 tommer tror jeg blir i største laget da det blir vanskelig å få plass i bilen. 7 tommer derimot er helt passe. uten at jeg vet om alle nettbrett der ute som har 7 tommers skjerm å kjører android er galaxy tab (1 gen) et alternativ. Nå er jo google car med navigation åpnet i norge og den har sånn finn skjerm med store tydelige knapper som er laget for bil. skaff deg google music og knappen i car appen blir linket opp til google music. i google music kan du også lage offline playlists så slipper du å ruineres ved streaming (det kan du seff gjøre med spotify også, men spotify appen er ikke så bra på android)

Dette har jeg virkelig tro på. få høre hva du finner ut da :thumbup:

Ja, det er jo en enkel løsning, som jeg tror kommer til å funke bra!

Ja, 7" var planen, men dunno om det er noen gode på markedet atm.. Så om noen som har peiling/erfaring med eit nettbrett, hadde det vore stor hjelp!!

Endret av godkjenn
Lenke til kommentar

Noe du også må kikke på er monteringsmulighetene. Har de en dockingstasjon med festemekanikk for bil, har du tenkt å bruke duck- tape, skal den ligge løst, har du enkle muligheter for å skru ned lyset på skjermen (når det er mørkt) etc.

I tillegg er lagringsplass viktig her.

Og hvordan skal du koble den til musikk- anlegget ? Bruker du den enkleste (AUX inn i cd- spilleren) eller kommer du til å "hardcore- koble" hele greia til en forsterker ?

Lenke til kommentar

Nei, hadde tenkt å bruke trålaust nett og laste ned, så jeg slipper streaming :) Takk for svar!

Da hadde jeg kjøpt en iPod Touch. (med 'o' ikke 'a')

Lenke til kommentar

Noe du også må kikke på er monteringsmulighetene. Har de en dockingstasjon med festemekanikk for bil, har du tenkt å bruke duck- tape, skal den ligge løst, har du enkle muligheter for å skru ned lyset på skjermen (når det er mørkt) etc.

I tillegg er lagringsplass viktig her.

Og hvordan skal du koble den til musikk- anlegget ? Bruker du den enkleste (AUX inn i cd- spilleren) eller kommer du til å "hardcore- koble" hele greia til en forsterker ?

Har allerde eit bra annlegg som jeg har innstalert i bilen.

Gjort skikklig, sparklet og lakkert alle dører i bilen, sparklet "kassen" til suben og har enda opp med en ganske bra lydkvalitet og veldig fornøyd finish.

Så det jeg tenkte jeg kunne gjøre var å lage en enkel funksjon som holdt skjermen mot meg (ca. i høgde med en gps elns), og eventuelt ha eit "rullelokk" elns å legge oppå skjermen nor jeg er ferdig å trykke, slik at jeg slipper å bli blenda nor jeg kjører ;)

Angåande kobling så tenker jeg bruke aux, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...