Gå til innhold

Hvor my koster en god barberingshøvel og hva burde man tenke på?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Var nok ikke av den typen, nei. De så ut som det en får kjøpt nå, bare med ett eller to blader og med en annen festemekanisme. Jeg har uansett ikke høvelen de ville passet på, så selv om det er mulig å få tak i så får jeg nok klare meg med den Ferrarirøde Mach 3 Turboen.

Mach 3 turbo er ikke rød? er den ikke blå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var nok ikke av den typen, nei. De så ut som det en får kjøpt nå, bare med ett eller to blader og med en annen festemekanisme. Jeg har uansett ikke høvelen de ville passet på, så selv om det er mulig å få tak i så får jeg nok klare meg med den Ferrarirøde Mach 3 Turboen.

Mach 3 turbo er ikke rød? er den ikke blå?

bOkmeeL5.jpg

Lenke til kommentar

Problemet er vel kvaliteten.

Måtte nettopp ut med 200 spenn for en ny høvel fordi "clips-mekanismen" framme på høvelen knakk på underligvis, og den høvelen var forholdsvis ny. Greit at 200 ikke er all verden, men de kan da lage skikkelig og solide høvler slik de gjorde før i tiden.

Et lite tips som helt sikkert er blitt skrevet tidligere eller i en annen tråd: Barber deg etter en lang og varm dusj. For meg personlig er det tvingende nødvendig å barbere huden når den er varm og mjuk. Barberer jeg meg uten å enten ta en lang og varm dusj eller legge et varmt håndkle på en stund, så ender jeg opp med såre nupper i halspartiet og det er mye lettere å kutte seg. Huden min blir som regel sår i halsen 2-3 dager i etterkant også dersom jeg bare barberer uten å ta visse forhåndsregler.

Var jo selvsagt et hælvette i militæret med frokost 06:50, og da skulle trynet været barbert og alt tipp topp. Prøvde meg på fritak fra barbering hos legen, men plenty nekt. Fikk fint beskjed om å stå opp 30 min før alle andre og ligge med en varm klut i fjeset før jeg barberte meg. Det innebar da at jeg sto opp 05:00 på rekrutten! ...kun for den satans barberinga. Så jo ut som en blodmasaker hadde vært på fære der om jeg hadde dårlig tid og ikke klarte å komme meg opp til 05.

Lenke til kommentar

Er lite vits i å legge ekstra penger i vibrerende barberhøvel. Synes personlig den hadde en mer negativ effekt enn positiv. Fikk min Gilette Fusion i posten gratis det året jeg gikk inn i militæret (2008), og det gjorde mange jeg kjenner også. Om det hadde noe med militæret å gjøre vites ikke, men positivt var det i allefall, sett at en barberhøvel koster rundt 100 kr, om ikke mere. :cool:

Så, om du er tålmodig får du kanskje gratis høvel i posten du og.

Lenke til kommentar

Er lite vits i å legge ekstra penger i vibrerende barberhøvel. Synes personlig den hadde en mer negativ effekt enn positiv. Fikk min Gilette Fusion i posten gratis det året jeg gikk inn i militæret (2008), og det gjorde mange jeg kjenner også. Om det hadde noe med militæret å gjøre vites ikke, men positivt var det i allefall, sett at en barberhøvel koster rundt 100 kr, om ikke mere. :cool:

Lol, når da? Jeg er bare 15 eller nesten 15. Og jeg får skjegg vaar 3 dag.. da er det bedre at jeg kjøper en hovel med kvalitet enn en engangshovel pakke med 3. Hovler som koster 120kr ca.

Btw: går i 10 klasse

Lenke til kommentar

Lol, når da? Jeg er bare 15 eller nesten 15. Og jeg får skjegg vaar 3 dag.. da er det bedre at jeg kjøper en hovel med kvalitet enn en engangshovel pakke med 3. Hovler som koster 120kr ca.

Btw: går i 10 klasse

Hvem har sagt noe om engangshøvel? Disse bør du styre unna. Bic engangshøvel er virkelig elendige saker. Som mange nevner er ikke maskin så dumt, men disse blir ganske så sløve etterhvert og nye blader koster nesten like mye som maskinen, om du ikke kan ta grovimport fra Ebay. :p En høvel gir en mye bedre shave.

Nei, kjøp deg en Mach III, eller Fusion uten batteridrift og nyt livet. :cool:

Det finnes også konkurrenter til Gilette som Wilkinson Sword men disse er bare traurig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...