warneck Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Begynner å bli en stund siden jeg oppgradert. Nå kjøpte jeg et hovedkort, som tilfeldigvis hadde onboard HDMI. Jeg lurer litt på bruken av dette, og google hjalp meg ikke særlig. Jeg har et dedikert skjermkort, men skulle ønske å overføre lyd/bilde i samme utgang til TV/stereoanlegg. Er dette mulig? Så vidt jeg forstår så blir onboard HDMI disablet når windows detekterer dedikert skjermkort? Takk :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 HDMI kontakten er nødvendigvis tilknyttet et skjermkort. Det er onboard skjermkortet som er disabled når du har satt inn et annet skjermkort. Og det høres ut som du har valgt et skjermkort uten HDMI utgang. Det er mulig å bruke DVI til HDMI adapter. Noen skjermkort kan da også overføre lyd. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Valgte å prøve DVI-HDMI-adapter, og lyden ble båret over. Så da slipper jeg spdif-kabel i tillegg. Kjekke greier nå i den moderne datatid. Langt fra gamle composite++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå