Sanchez_ Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Jeg har nylig bygget min første PC, og i dag da jeg satt og spilte MW2 (som ikke er et kjempekrevende spill), opplevde jeg at dataen skrudde seg av av seg selv. Da jeg skrudde den på igjen, fikk jeg beskjed om at CPUen var overvarm. Jeg har ingen ekstra vifter, kun det som fulgte med CPUen. Jeg la merke til at CPU-viften hadde en slags kjølerpasta som ble videreført til brikken når jeg satte ned på viften, så jeg tenkte ikke noe mer over kjølerpasta (i tillegg ble ikke det nevnt av noen av de rundt 20 vennene mine som jeg spurte om tips til ting og tang jeg trenger til PCen). Kabinettet er Cooler Master Elite 430 Så da er spørsmålet mitt. Er fabrikkpastaen for dårlig? Eller kan det være noe annet som skylder varmen? Endret 11. september 2011 av TerjeP Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Er vell heller at fabrikkjøleren suger og i tilegg er vanskelig å montere korrekt. Bestill deg en ny kjøler med bakplate og fjærbelastede skruer så får du den montert riktig. Du skjønner, med pushpin er det vanskelig å feste den korrekt og den kan være løs i ett hjørne eller sprette opp av seg selv over tid. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Noen tips til en rimelig kjøler som gjør den jobben? Jeg er ingen hardcore-gamer, og har ingen dyre komponenter. Ikke har jeg altfor mye peiling på WH heller. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg er vel mer av den oppfatning at du kan jo prøve å feste orginalkjøleren skikkelig. Det er ikke akkurat rakettforskning og betydelig billigere enn å bruke 300 kr + på en tredjepartskjøler og ikke kunne bruke maskinen til du får den. Det betyr da ikke at det er bortkastet med en annen kjøler, men om du ikke klokker og ikke er plaget av støy så skal orginalkjøleren kunne holde CPU på et behagelig nivå, selv om monteringen er litt knotete. Om du ikke får klipsene til å kneppe skikkelig på plass inne i kabinettet kan du ta ut hovedkortet og feste klipsene skikkelig før du monterer hovedkortet. Da har du også mulighet til å se baksiden av hovedkortet og at alle klipsene sitter skikkelig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg vil også ha en kjøler som garantert sitter etter 6 måneder, 1 år, 2 år etc. Intel sin har du INGEN garanti for, den kan sprette ut, og kan kun monteres X antall ganger. Derfor ville jeg handlet en billig kjøler hvor du ser at den har bakplate, du må riktignok ut med hovedkortet for montering men denne kan ikke monteres feil, og vil holde til den dagen du kaster hovedkortet og lenger. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Gjør meg ingenting å kjøpe en bedre kjøler om det er bedre. Gjør denne jobben? Har egentlig ikke råd til noe mer. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Den funker fint ja edit: Du kan få den billigere Endret 12. september 2011 av TT88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå