kentauren Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det sies at G3 tar bedre bilder enn 750. ok..jeg kan kjøpe den, men det som nå synes å være avgjørende for meg når jeg skal bestemme meg er: * Batteriløsning * Optisk Zoom. G3 Batteriløsning synes for meg en bedre en enn 750'n da man etter hva jeg har forstått ikke lenger får med lader og batteri v kjøp av sistnevnte. Fordelen m 750 er jo at man får 10x zoom inkludert i prisen, mens man på G3 må kjøpe konverter og extra linse. Det jeg ikke har greid å finne ut er følgende: Hva er forskjellen på G3 med telelinse vs den standard 10x zoom 750 kommer med ? Tenker da såvel på forskjell i antall x zoom samt bildekvalitet. Hjeeeelp!!!! Må bestemme meg snart her !!! hehe Lenke til kommentar
kosh Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 vurderer de to kameraene her selv...... Olympus'en er vel rundt 1000,- dyrere enn Canon...Multicom står oppført med 5400 i prisguiden, uten at de har den på webshop'en. Men minnebrikkene til Olympus er samtidig dobbelt så dyr som til Canon... billigste Olympus, ender på rundt 5900 med 256mb brikke, mens Canon kommer på rundt 6300 med 256mb brikke...dersom de billigste prisene i prisguiden blir lagt til grunn Med meg så blir vel egentlig spørsmålet om jeg trenger 10x zoom eller ikke.... Og G3 har proprietær batterliløsning...enklere å skifte batteri på Olumpus'en, batteripakke til G3 koster 700,- på komplett.no Har du råd, kjøp G3, dersom du ikke vil bruke så mye, Olympus, er det inntrykket jeg får. Lenke til kommentar
listuen Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Olympus 750 leveres med batteri og lader ifølge spesifikasjonene på websidene til mpx.no og xd.no. Antar at dette er den billigste laderen til Olympus, mao. ikke noen hurtiglader. Lenke til kommentar
terjed Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Er jo ikke sikkert man trenger ekstra batteri til G3. Batteriet på G3 er blant de aller beste på markedet. Det varer til sammenligning nesten dobbelt så lenge som V1, de fleste Nikon kameraer og andre. Vet ikke noe om batterikapasiteten til Olympusen forøvrig. Kanskje den er like bra? I følge tester på dpreview har hvertfall G3 en batterilevetid på 4 t 30 min., noe som i følge testen tilsvarer 455 bilder. Altså ganske så bra. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 ekstra batteri er vel alltid kjekt å ha uansett...er irriterende når det først går tomt Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hva er forskjellen på G3 med telelinse vs den standard 10x zoom 750 kommer med ? Ved man på forhånd, at man skal bruge masser af zoom, er det bedst at købe C750. Man kan montere ekstra zoomlinser på G3 - se bl.a. www.ckcpower.com, men bruger du zoomen på andre trin end det største zoomtrin får du markante problemer med vignettering (sorte cirkler om motivet). Hvad forstørrelse angår forstørrer Crystal Vue linsen fra ckcpower med 7-8 gang. Men du kan kun filme fra stativ pga. linsens størrelse. Og nu hvor Minolta er kommet med to nye modeller fortjener de vist også seriøs overvejelse. Der vist eller et andet med billedstabilisator....! Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Enig med Kosh. Det hjelper ikke at det innebygde batteriet holder 1 million timer. Står du først midt uti skauen og knipser, kan du banne på at den går tom for strøm når det minst passer. Og de nyere oppladbare har en lei tendens til å bråtømmes på slutten. På min C-750 er det liksom ikke snak om at det sier "nå er det lite batter igjen", men heller nå er det lite batt..." og så dør den. Når objektivet da står ute og åpent er det VELDIG kjekt å ha ekstra i veska. Det har reddet meg mer enn en gang. Det er derfor jeg ikek liker proprietære batteriløsninger. Ekstra batterier til disse er uforskammet dyre, iallfall sammenliknet med en 4-pakk Duracell AA-batterier på Rimi.... -Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå