mbruun Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hei! Får ikke noen lyd i (K)ubuntu.. morten@arcturus:~/Dokumenter$ uname -r 2.6.38-11-generic-pae morten@arcturus:~/Dokumenter$ lspci | grep Audio 00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 5 Series/3400 Series Chipset High Definition Audio (rev 06) 01:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc Redwood HDMI Audio [Radeon HD 5600 Series] Har markert under "phonon" at HDMI Radeon er å "foretrekke". Har rebootet flere ganger med flere forskjellige innstillinger, uten å få noe mere lyd av den grunnen. Installerte Alsamixer, men heller ikke dette hjalp. Sjekker bios oppsett for å se om jeg fant noen "onboard audio device" jeg kunne disable, men fant ingenting der. Noen som har noen clue? -M Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Har også Alsa output: http://www.alsa-project.org/db/?f=ed409951d1297731e8272ab6d7a0b3935df9257a Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Får du lyd i det integrerte kortet? Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Får du lyd i det integrerte kortet? Får ingen lyd i det hele tatt. Ved en boot høres det et "knepp" i høytalerene. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Siden du har valgt HDMI som foretrukket så er det egentlig ikke så rart siden du sender lyden ut via HDMI. Velg Intel kortet istedenfor Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Da har jeg endret til intern lyd istedet, men det kommer heller ikke noen lyd nå. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Har du restartet programmer som spiller av lyd etter at du endret? Evt restarte hele PC'en Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Det har jeg gjort. Får opp en eller annen feilmelding (som spretter rimelig kjapt forbi) ved restart av pc'en. Hvor kan jeg se på loggen over evt feilmeldinger for å se hva det er? Jeg har en anelse om at det har noe med lydkortet å gjøre.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Kan jo sjekke /var/log/messages Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Fant ingen feilmeldinger angående lyd der. Den meldingen som spretter raskt forbi har noe med graphics å gjøre. Er det noen som har noen idè om hva jeg kan gjøre? Er det noe jeg skal liste som noen kloke hoder kan lese gjennom? -M Lenke til kommentar
kingpill Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Åpne terminal - skriv alsamixer, endre på instillingene - velg riktig lydkort ----> esc ----> done. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå