madman88 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hei. Jeg har ikke tatt noe utdannele,der jeg mangler studiekompetanse. Jeg har alltid hatt interesse for sport/idretter, der jeg har veldig stor interesse for dette. Utenom det så kan jeg en del språk flytende Jeg mangler studiokompetanse, der jeg gikk linjer som helse og sosial osv Jeg mangler eksamen fra siste året, kan jeg likevel få studiekompetanse, hvis jeg går ferdig allmenn påbygg eller privatist? Eller fins det jobber rundt dette jeg kanskje kan få ved å bare søke på jobb? Setter pris på svar Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Har du noe arbeidserfaring å vise til, sertifikater, noen sertifiseringer av noe slag. Anbefaler at du tar opp de manglende fagene for å få studiekompetanse og søker deg inn på Norges idrettshøyskole. Inntil videre om du har litt penger kan du ta en PT-utdanning, for å ha noe å leve av mens du studerer. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Har du noe arbeidserfaring å vise til, sertifikater, noen sertifiseringer av noe slag. Anbefaler at du tar opp de manglende fagene for å få studiekompetanse og søker deg inn på Norges idrettshøyskole. Inntil videre om du har litt penger kan du ta en PT-utdanning, for å ha noe å leve av mens du studerer. Jeg har ikke det altså Men vet du om dette jeg lurer på rundt om jeg kan få studiekompetanse uten å ha stått på siste eksamen andre året? Jeg har tenkt på idretshøyskole,men vet liksom ikke helt hvor det kan føre meg henn. Er det mye man kan bli innen det Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Nei, er det enkleste svaret. Men det finnes noe som heter 23/5 regelen, men om du er født i 1988 er du vel ikke 25 ennå ei har du 5 års arbeidserfaring. Men som sagt, fullfør utdanningen din først da blir alt mye enklere. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Du kan mest sannsynlig få tatt opp den manglende eksamenen din fra 2. året som privatist. Deretter ville jeg bare anbefalt deg å ta de resterende fagene for å få studiekompetanse, enten som privatist eller på skole (allmenn påbygg). Så kan du søke deg inn på NIH eller en annen høgskole som tilbyr idrett. Hvis du ikke har høyt nok snitt til å komme inn på NIH, men gjerne vil studere der, så vil jeg anbefale deg å ta første året på en av de andre høgskolene, og så søke deg inn på 2. året. Det kreves så vidt meg bekjent et C-snitt, så det bør være fullt overkommelig. Når det gjelder jobbmuligheter ville jeg sjekket ut blant annet www.nih.no, og kanskje sendt en e-post også. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Okey,takk for svar. Men det betyr at jeg altså må ha eksamen bestått for andre året, som ikke omhandler allmenn? Jeg har tatt den eksamen 3 ganger og aldri stått, det gjelder flere som gikk på skolen, men ja. Skal forhørt meg litt, vet bare ikke helt hva jeg vil gjøre i fremitden Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Siden du liker trening kan jo personlig trener være noe Eller siden du sier at du kan enkelte språk flytenede så kansje tolk Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Du må nok bestå den eksamenen, ja. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Skal forhøre meg rundt den eksamen,men tingen er at dette er en gammel reform på skolen,der det er 3-5 år siden nå, og nå har det kommet nye måter /andre eksamen osv ja,har lurt på dette hva man kan ta innenfor språk også så. Vil liksom ha en spennende hverdag , der det ikke skjer det samme hele tiden kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå