Jalle Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hei ! Har akuratt kjøpt meg eit Pentax K-x m/18-55mm. Går ein del i fjellet og tenkte då at det er greit med eit vidvinkelobjektiv ? Lurte på om de har noko å anbefala ? Har ikkje tenkt å bruka så mykje kronene på dette, så lurte enkelt og greit på om det fins nokon som er billige og bra ? Eventuelt nokon som kostar eit par tusenlappar, som eg kan plukka opp brukt. Kvar finn ein mest brukte objektiv ? finn.no ? Er det pengar å spara på utenlandske nettbutikkar ? Nokon å anbefala ? Lenke til kommentar
Nikolai88 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Velkommen i pentax gjengen! Vi har en meget aktiv facebook gruppe som man ofte får raskt svar på ting. Hvor du også har muligheten til å komme over godbiter andre pentaxianere ønsker å selge som ikke legges ut på de forskjellige markedsplassene Men for å svare på spm ditt har jeg hørt mye bra om Samyang, kanskje 14mm er noe du er ute etter? Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Velkommen i pentax gjengen! Vi har en meget aktiv facebook gruppe som man ofte får raskt svar på ting. Hvor du også har muligheten til å komme over godbiter andre pentaxianere ønsker å selge som ikke legges ut på de forskjellige markedsplassene Men for å svare på spm ditt har jeg hørt mye bra om Samyang, kanskje 14mm er noe du er ute etter? Hei ! Takker for svar. Er forresten heilt grøn når det kjem til alt med kamera, og innkjøptet var ihvertfall delvis impulsivt ! Ser forresten at det er bøttevis av Pentax grupper, meir spesifikk beskrivelse ? Endret 10. september 2011 av Jalle Lenke til kommentar
tvister Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Gratulerer med nytt kamera. Hadde brukt kit objektivet uten en ny vidvinkel til og begynne med, det er mulig 18mm er vidt nok til det meste. Klarte meg selv lenge på fjellturer med et tilsvarende objektiv. En ny vidvinkelzoom er også forholdsvis dyr, og tror du vil ha problemer med å finne brukte i noenlunde bra kvalitet til under 2000. Når det gjelder Samyang så er det et objektiv med manuell fokus, om man klarer seg uten autofokus. Lenke til kommentar
Nikolai88 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Velkommen i pentax gjengen! Vi har en meget aktiv facebook gruppe som man ofte får raskt svar på ting. Hvor du også har muligheten til å komme over godbiter andre pentaxianere ønsker å selge som ikke legges ut på de forskjellige markedsplassene Men for å svare på spm ditt har jeg hørt mye bra om Samyang, kanskje 14mm er noe du er ute etter? Hei ! Takker for svar. Er forresten heilt grøn når det kjem til alt med kamera, og innkjøptet var ihvertfall delvis impulsivt ! Ser forresten at det er bøttevis av Pentax grupper, meir spesifikk beskrivelse ? Sendt deg en pm jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå