Gunderz Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hei Jeg holder på å hjelpe en venninnne med hennes Ph.D i masseteater og skulle gjerne ha oversatt litt tekst fra koreansk til norsk. Bildene nedenfor er hentet fra Arirang mass games i Nord-Korea og vi skulle gjerne vist hva propagandaen sier. Kan noen her hjelpe med det? Takk Arirang 03 Arirang 01 Arirang 02 Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Tror det er best å bruke en språkside slik som Sharedtalk.com eller Livemocha.com. Der vil du kunne finne noen som kan oversette til engelsk, så regner jeg med at du selv vil klare å oversette videre til norsk. Skriften nevner ting som "10 millioner, men ett hjerte" og "overbevisningen til comerades" men jeg klarer ikke å få mye sammenheng ut av det. Det virker som om ordet comerades er brukt gjentatte ganger (동지). Hvis du skal få noe fornuftig ut av det er det nok best å kontakte noen som kan Koreansk flytende. Jeg prøvde å oversette ved bruk av ordbok, men kom ikke spesielt langt. Endret 16. september 2011 av UknowsI Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hei Bruk Google translate. Bare lim inn teksten og la programmet oversette det til norsk. Enkelt og greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå