Hans-Ragnar Olsen Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Solnedgang Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 god dramatikk her, bildet heller kraftig mot venstre .. det ødelegger helhetsintrykket. Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 god dramatikk her, bildet heller kraftig mot venstre .. det ødelegger helhetsintrykket. Hei.Takker for kommentar. Ikke lett å rette opp dette. ( ikke for meg i allefall) Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 har du ikke programvare til å rette det opp? både phtoshop cs og lightroom har glimrende opprettingsverktøy.... ( og gimp) Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 I cs5 finner du oppretningsverktøyet i vertøyboksen kalt eye dropper tool..klikk på den og du ser der ruler tool..den bruker du..dra da bare en linje fra venstre mot høyre på dette bildet,begynn helt nede i venstre hjørne og dra en linje paralelt med horisonten..klikk så på haken over bilde,og cs 5 ordener opp i både det å få det rett og kapper bort det som måtte bli til overs på utsiden av bildet;) Dramatisk skyer som ble flotte...noe utbrent kanskje midt i sola;) Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 har du ikke programvare til å rette det opp? både phtoshop cs og lightroom har glimrende opprettingsverktøy.... ( og gimp) Hei. Har CS5 ,men da er det vel bare det at jeg ikke kjenner til hvordan dette gjøres. Jeg sier det som det er. Har ikke mye kjennskap til det du sier her. Bare å rette opp bildet. Ikke for meg som ikke vet hvordan dette gjøres. Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 I cs5 finner du oppretningsverktøyet i vertøyboksen kalt eye dropper tool..klikk på den og du ser der ruler tool..den bruker du..dra da bare en linje fra venstre mot høyre på dette bildet,begynn helt nede i venstre hjørne og dra en linje paralelt med horisonten..klikk så på haken over bilde,og cs 5 ordener opp i både det å få det rett og kapper bort det som måtte bli til overs på utsiden av bildet;) Dramatisk skyer som ble flotte...noe utbrent kanskje midt i sola;) Hei. Takker for et flott tips.Må si at denne sola er et stort problem, noe som jeg ikke fikk til. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 I cs5 finner du oppretningsverktøyet i vertøyboksen kalt eye dropper tool..klikk på den og du ser der ruler tool..den bruker du..dra da bare en linje fra venstre mot høyre på dette bildet,begynn helt nede i venstre hjørne og dra en linje paralelt med horisonten..klikk så på haken over bilde,og cs 5 ordener opp i både det å få det rett og kapper bort det som måtte bli til overs på utsiden av bildet;) Dramatisk skyer som ble flotte...noe utbrent kanskje midt i sola;) Hei. Takker for et flott tips.Må si at denne sola er et stort problem, noe som jeg ikke fikk til. Blender ser da helt ok ut her,men du skulle hatt en god del raskere lukkertid...fargene kunne du i så fall justert i enhance/saturastion i elements,eller adjustment/Hue/saturastion i cs5;) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Flott og dynamisk uttrykk Liker fargene og dramatikken Kompet kunne blitt enda bedre med et lite kutt i bunnen. Den utbrente sola er det ikke mye du kan gjøre noe med, med mindre du benytter det av HDR, eller at du er veldig flink med kloning og redigering. Dette er ting du lærer etter hvert Endret 11. september 2011 av wasco Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Flott og dynamisk uttrykk Liker fargene og dramatikken Kompet kunne blitt enda bedre med et lite kutt i bunnen. Den utbrente sola er det ikke mye du kan gjøre noe med, med mindre du benytter det av HDR, eller at du er veldig flink med kloning og redigering. Dette er ting du lærer etter hvert Hei.Tusen takk for fin kommentar.Da kan jeg glemme denne sola, for flink med redigering eller kloning er jeg ihvertfall ikke. Men jeg må si at jeg har lært en god del redigering her på Digit, og det takker jeg så mye for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg