smurfine Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Ser etter ny stasjonsvogn familiebil og har kikket litt på følgende merker; Ford Mondeo, Hyundai i40, Toyota Avensis, Skoda Superb og Mazda6. Hvordan er kvaliteten på de forskjellige? Viktig at det er en driftssikker bil som holder seg godt i verdi også. Noen anbefalinger? Ta gjerne med andre forslag enn disse også. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 jeg ville absolutt ikke kjøpt noe annet enn Mazda 6. Det er da dersom du virkelig bryr deg om hvordan familien din skal ha det på langturer og kortturer. Det er en ufattelig komfortable bil som kan brukest både alene og med familien. GO FOR IT. Og hils familien gratulerer med et godt valg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Av disse er avensis den kanskje mest aldrende og kjedelige modellen, ellers er forskjellene små, og personlig lener jeg også mot Mazda 6, men det meste vil ligge på personlige preferanser. Prøvekjør dem og kjenn på dem. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Syns absolutt Mazdaen var fin. Men vi vil ha automatgir og såvidt jeg kan se kommer den kun med automatgir på 1 bensinmodell og den er for dyr for oss. I tilleg bruker den modellen 0.77 l/mil Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Er ikke det normalt for automatgir da? Det med forbruk altså. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Mazda er et bilmerke med liten, og fallende, markedsandel. Av de du nevner ville jeg sett mer på Skoda Superb. Bra motorutvalg, og DSG-kasse tilgjengelig på flere av motorene. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Siden du kommer med tillegsinformasjonen om at dere vil slippe å geare selv ville jeg sett nærmere på Skoda Superb med DSG kasse eller Mondeo med Powershift. Det er gearkasser som ikke bruker mer drivstoff enn manuelle kasser. En annen flott stasjonsvogn er Citroen C5. Men den løsningen de har på sin EMG gearkasse er ikke like elegant som dobbeltclutchkassene til VAG og Ford. Allikevel vurderer jeg en C4 med EMG som min neste bil. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Er ikke det normalt for automatgir da? Det med forbruk altså. Nja, Hyundaien med automatgir bruker bare 0,55 på blandet kjøring. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det er vel ventet å komme en ny Avensis på nyåret så dette er neppe tidspunktet å handle om en ikke får en veldig bra pris. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Mazda er et bilmerke med liten, og fallende, markedsandel. Av de du nevner ville jeg sett mer på Skoda Superb. Bra motorutvalg, og DSG-kasse tilgjengelig på flere av motorene. Ser ut som Superben blir litt for dyr for oss, det samme med Mondeoen. Vil jo gjerne ha litt ekstrautstyr med i prisen når vi først skal ha bil. Har egentlig ikke budsjett til noe mer enn 360-370 k. Og i og med at Mazdaen blir for dyr med automatgir står vi igjen med Toyotaen og Hyundaien. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Har dere vurdert Skoda Octavia? Den er ikke særlig mindre enn de andre på lista di, og du får en relativt velutstyrt utgave med DSG gear til rundt 300k. Kvaliteten har også vist seg å være på topp. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Har dere vurdert Skoda Octavia? Den er ikke særlig mindre enn de andre på lista di, og du får en relativt velutstyrt utgave med DSG gear til rundt 300k. Kvaliteten har også vist seg å være på topp. Ja har sett litt på den, men baksetet virker mindre enn på andre biler. Har stoort bakovervendt barnesete og tviler litt på at samboeren min da får plass i passasjersetet foran. (Pr. idag har vi en Saab 9-3) og han får ikke plass foran. Dessuten syns jeg Octaviaen er kjeeedelig hehe. Liker ikke designet på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hva med nye Passat stv? Kampanje på Businesspakke: http://www.mollerbil.no/wip4/kampanjer/detail_v3.epl?f=&cat=2933&id=43358 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Du tjener en god del, hvis du kjøper brukt Har som oftest kjørt veldig lite, garani gjenstår, og du får med mye utstyr inkludert i prisen. Ta en titt på finn, og se om det er noe å vurdere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 De fleste merker hadde ikke 5 års garanti før 2011, så dette er et godt argument for å velge en helt ny dersom økonomien tillater det. I tillegg til at du kan velge farger du liker, og utstyr du vil ha. Dersom du kjøper en nesten ny bruktbil, er omregistreringsavgiften ganske høy, opptil 22.648 for personbil: http://www.lovdata.no/for/sf/sv/td-20101125-1535-007.html#1 , og vil utgjøre en ikke ubetydelig del av kostnadene ved bilkjøp. Når du kjøper ny bil, er (om)registreringsavgiften inkludert i engangsavgiften, du betaler ikke noe ekstra. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Mazda 6, tror den er enstemmig. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har kjørt Toyota Avensis av nyere type (2007 mod). 2 liters diesel, 115 hk rundt der. Bilen er svært drivstoffgjerrig, men jeg opplevde komforen som dårlig. Lytt i kupeen av dekkstøy, vind og motor. Sittekomforen minner meg om typisk varebil, gjerne litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå