simson Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Har akkurat fått meg HTC Desire S etter mange år som Nokiabruker. Er litt usikker på hvordan jeg sikrer meg best kontroll på roaming - uten at jeg må aktivt gå inn på innstillinger hver gang jeg skal på nettet på bussen e.l. På Nokia kunne jeg (hver gang jeg skulle på nettet med Opera) velge om jeg ville bruke Wifi eller 3G. Noen som har tips til hvordan jeg sikrer både grei kontroll på roamingen (har 3g watchdog, så tenker mest på daglig praktisk bruk) OG kombinerer dette med brukervennlighet? Endret 13. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Dette kommer helt an på hvilken leverandør du bruker. Jallaleverandører som OneCall og Tele2 gjør at man må ha på roaming, mens Telenor, Netcom osv ikke krever dette annet enn ved bruk av mobilen i utlandet. Det finnes widgets å legge inn på Android-telefoner for å hindre bruk av mobilnettet. Jeg tror egentlig ikke det er roaming du spør om, men bruk av datatrafikk over mobil. Lenke til kommentar
simson Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Frykter du har veldig rett med siste setningen din. Er vel datatrafikk jeg egentlig snakker om. (Har forresten Tele2) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Med tanke på at du har tele2 må du med en gang lære deg å slå av roaming når du er i utlandet.. Ellers får du lett ganske heftige regninger. Du kan jo teste denne Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Legg til widget for Wifi og data trafikk på hjem-skjermen din. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Bare å skru av mobildatatrafikk når du ikke bruker det, og ha en widget som viser deg hvor mye data du har brukt over 3gnettverket så langt i måneden? Selv skrur jeg av mobildatatrafikk hver gang telefonen min er skjermlåst. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Som folk her skriver, så legger du til en widget på av/på med datatrafikk. Hvis du i tillegg legger inn 3g watchdog som måler forbruket ditt av datatrafikk, så har du veldig god oversikt over forbruket ditt. Ellers så gir Droidstats og en veldig god oversikt over forbruk av data, men og sms, ringing og wifi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå