Gå til innhold

[Android] Hvordan sikre seg mot høyt dataforbruk?

simson

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg HTC Desire S etter mange år som Nokiabruker.

Er litt usikker på hvordan jeg sikrer meg best kontroll på roaming - uten at jeg må aktivt gå inn på innstillinger hver gang jeg skal på nettet på bussen e.l.

På Nokia kunne jeg (hver gang jeg skulle på nettet med Opera) velge om jeg ville bruke Wifi eller 3G.

Noen som har tips til hvordan jeg sikrer både grei kontroll på roamingen (har 3g watchdog, så tenker mest på daglig praktisk bruk) OG kombinerer dette med brukervennlighet?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer helt an på hvilken leverandør du bruker.

Jallaleverandører som OneCall og Tele2 gjør at man må ha på roaming, mens Telenor, Netcom osv ikke krever dette annet enn ved bruk av mobilen i utlandet.

Det finnes widgets å legge inn på Android-telefoner for å hindre bruk av mobilnettet.

Jeg tror egentlig ikke det er roaming du spør om, men bruk av datatrafikk over mobil.

Lenke til kommentar

Som folk her skriver, så legger du til en widget på av/på med datatrafikk. Hvis du i tillegg legger inn 3g watchdog som måler forbruket ditt av datatrafikk, så har du veldig god oversikt over forbruket ditt. Ellers så gir Droidstats og en veldig god oversikt over forbruk av data, men og sms, ringing og wifi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...