Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker å gifte meg med ufør Engelskmann

Elledille

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen planer om å bli trygdesvindler. Og selv å vente 3 år før man kan få penger av det norske trygdesystemet ville nok slite for hardt på min økonomi for at det er mulig å bruke noen som helst smutthull i lovverket.

Har prøvd å lese litt om støtte i UK, men blir ikke særlig klok på det. Leser noe om støtte på under 500 kroner uka, men kan dette virkelig stemme? Kan noen virkelig overleve på 2000 kroner i måneden når man er ufør der? (med mindre noen har mer peiling på dette enn hva jeg har)

UK har et lavere kostnadsnivå enn oss, i tillegg til at de såvidt jeg vet gir mer støtte i form av bundne eller øremerkede ytelser - et tilsvarende eksempel på en bunden ytelse i Norge er bostøtte fra Husbanken. Slike bundne ytelser følger normalt ikke ut av landet.

Jeg har sittet og regnet litt på mitt eget budsjett, og jeg kan ikke se det er mulig for meg å gifte meg med ham med den inntekten og de utgiftene jeg har. Heller ikke hvis han skulle bidra med 2000 kroner i måneden fra UK. Jeg mister 1000 i barnetrygd, så det blir bare 1000 kroner ekstra i måneden for oss.

Dette er veldig trist. :cry:

Det er leit når pekuniære (pengemessige) hensyn står i veien for kjærlighet. Men her, som ellers i slike situasjoner, er det i hovedsak to muligheter: Øke inntekter, eller senke utgifter. I tillegg kan du ikke bare se an budsjettet ditt per i dag - du må også se an budsjettet ditt over en lengre periode. A boyfriend is not just for Christmas Day...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...