Dr3as Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 slo til på ukens tilbud på komplett der du får en 11/22 tråløs akkesspunkt som også har 3 10/100 porter. Går fint å koble den etter ngt sin router(Har cisco 677i) men sliter med porter etc, tror jeg må først videre føre alle porter til nr 2 og så sende videre derfra igjen, men dette har jeg aldri helt skjønt noe av. Noen som kan hjelpe? eller vet noe om dette? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Se om du finner noe her hos relativt.net Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Har faktisk fått mye til å funke bare ved hjelp av å prøve meg frem, men et problemen, må jo koble meg til cisco routeren for å videre føre alle portene til en ip(altså SMC greia har jeg satt fast ip på) men da må jeg vel først ut med den og koble til en pc midlertidig? er vel ingen måte å sende telnet kommandoer på igjennom nettverket og til neste nettverk? hehe Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Fant ut en måte, nemlig styre ciscoen fra ngt sine sider, men er usikker på hva brukernavn og passord blir? noen so vet det? på http://endring.nextgentel.no/ Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 er vel ingen måte å sende telnet kommandoer på igjennom nettverket og til neste nettverk? hehe Generelt sett er det ikke noe problem, men jeg kan ikke garantere at det virker i ditt oppsett. Lenke til kommentar
Motec Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hva er egentlig problemet ditt? Jeg har selv samme router fra NGT og alt funker bra. Sett fast IP på APet ditt til 10.0.0.254 hvis den adressen er ledig. Da skal det meste fungere. Hvis APet har innebygget DHCP-server, så disable denne. ADSL-routeren din fungerer som DHCP-server for ditt lokale nettverk. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 har fått til det meste nå, eneste jeg mangler er å vite hva jeg skal bruke som brukernavn og passord på webconfen til ngt Lenke til kommentar
Motec Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Ta kontakt med NGT, og du vil få administrator brukerid og passord til routeren din. Jeg fikk hvertfall dette tilsendt ved forespørsel for en god stund siden. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Var dette tall eller hva? Tror kanskje jeg har det.. bare usikker på om det er rett måte jeg gjør det på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå