Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT + SMC wireless broadband router.

Anbefalte innlegg

slo til på ukens tilbud på komplett der du får en 11/22 tråløs akkesspunkt som også har 3 10/100 porter. Går fint å koble den etter ngt sin router(Har cisco 677i) men sliter med porter etc, tror jeg må først videre føre alle porter til nr 2 og så sende videre derfra igjen, men dette har jeg aldri helt skjønt noe av. Noen som kan hjelpe? eller vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk fått mye til å funke bare ved hjelp av å prøve meg frem, men et problemen, må jo koble meg til cisco routeren for å videre føre alle portene til en ip(altså SMC greia har jeg satt fast ip på) men da må jeg vel først ut med den og koble til en pc midlertidig? er vel ingen måte å sende telnet kommandoer på igjennom nettverket og til neste nettverk? hehe

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet ditt? Jeg har selv samme router fra NGT og alt funker bra. Sett fast IP på APet ditt til 10.0.0.254 hvis den adressen er ledig. Da skal det meste fungere. Hvis APet har innebygget DHCP-server, så disable denne. ADSL-routeren din fungerer som DHCP-server for ditt lokale nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...