stepking2 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Har valgt minne som jeg skal ha til pcen min, men jeg leser rundt at Dominator har høyere volt(1.65v) enn det Sandy Bridge takler(1.5v). Vil dette bli et problem? EDIT: Ser også nå at HK-et støtter også bare 1.5v... EDIT2: Ser at denne er på 1.5v men vil den funke? Den er på Komplett.no men er det den samme? Endret 10. september 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
Bit33 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hei! Default SB RAM ligger på 1.50v. Anbefalt volt ligger på 1.50-1.60v selv om veldig mange kjører RAM brikkene på 1.65v uten noen problemer. Dette har litt med CPU'en å gjøre. Corsair XMS RAM brikkene du linker til kjører på 1.50v/1.60v og passer perfekt. Det finnes også XMS RAM brikker på 1.65v men disse kjører som default på 1.50-1.55v så disse vil heller ikke by på noe problemer. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 (endret) De brikkene jeg linket til, leste jeg at mange måtte endre timingsene og clocken, og at systemet ville krasje med instillinger satt på auto. Men jeg skal ha en Sandy Bridge cpu så vil den bli grillet eller kommer dette til å gp bra? EDIT: Er det mulig å sette ned volten på brikkene? Eventuelt hvordan? Endret 10. september 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå