Gå til innhold

Ny allround laptop 15" til 7000

Anbefalte innlegg

Har ødelagt min gode gamle laptop og skal sitte her på Setermoen i to år til nå og trenger en ny pc snarest (tenkte å bestille innen søndagskveld). Siden jeg ikke har noe peiling på pc så håper jeg noen av dere kan hjelpe meg å finne en god en! Pris rundt 7000+, skal brukes til film, litt skole og kanskje litt gaming viss det kommer noen fete spill i framtiden. Ellers så vil jeg at laptopen skal ha hdmi inngang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke tenke meg noe bedre kjøp av en kraftig allround-maskin for tiden, enn denne: Asus N55SF - Komplett.no

Noen som har den melder riktignok om at den trådløse nettverksmodulen ikke er helt topp, den skal visst ha litt svak rekkevidde i forhold til f.eks. Intel's moduler. Den som sitter i denne er en Atheros-modell. men hvis man får problemer, er det en forholdsvis smal sak å kjøpe et nytt modul, og sette inn selv.

Alternativer i nogenlunde samme klasse: MSI GE620DX - Multicom.no, , Asus N53SV - Multicom.no,

Asus N53SV har ett noe svakere skjermkort enn de andre to, men er en god allroundmaskin likevel.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

N55SF virker som et godt valg. Eneste jeg er skeptisk til er det du sa ang. rekkevidden på trådløsnettet. To av de andre på rommet mitt har problemer med å finne ruteren fra rommet og må ut på gangen for å få nett. I mitt tilfelle ville det vært krise hvis jeg ikke fikk nett her i leir før jeg ble sjt.

Kom forresten til å tenke på noe. Siden jeg skal ha laptopen og bruke den mye og sikkert ikke skifte den ut innen de to neste årene. Burde jeg da investere litt mer og kanskje bruke en 8-9k slik at den ikke blir "alt" for utdatert etter kort tid.

Lenke til kommentar

Toshibaen har et svakt skjermkort som ikke vil duge noe særlig til spill.

Om du vil spille så vil jeg si GT540M er minimum.

Ellers er begge helt ok maskiner, men de når ikke opp til N55SF siden de har en del svakere skjermkort.

Bruk gjerne notebookcheck.net og se på forskjellige skjermkort hvilke spill de klarer og hvordan de yter, f.eks GT540:

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html

og GT555:

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.html

Så vil du se at GT555M er ca 20-40% kraftigere enn GT540M avhengig av spill/testprogram osv.

Lenke til kommentar

Pga. oppkjøring til ambulanse samt Orientering eksamen på lørdag har jeg hatt lite tid og derfor ikke kjøpt noen bærbar. Etter å ha tenkt litt så ser jeg at jeg heller vil prioritere en pc som kan kjøre filmer i 1080p uten problem, ha grei-god batteritid samt kunne kjøre flere programmer uten problem. Har sett mye rundt om kring, men er alltid noe jeg finner på hver eneste pc som jeg ikke er "helt fornøyd med". Kom uansett over denne, HP Pavilion dv7-6140 fant ingen anmeldelser om den så lurer på om noen har noe negativt å si om den. Viss ikke blir den nok bestilt imorgen tidlig!

Grunnen for at det ikke ble N55SF er fordi den ikke har tilstrekkelig godt nok nettverkskort noe som vil gjøre at jeg på rommet mitt ikke vil få internett.

Endret av Sopranosfc
Lenke til kommentar

Det er vel å si om HP Pavilion, at de har et rykte som ikke er helt topp. Mye feil og reklamasjon, høye temperaturer og støy. Priser og generell kvalitet på laptoper henger ofte sammen ... kjøper man noe billig, ja så får man gjerne noe ... billig, på alle måter.

Men jeg skal passe meg for å si at akkurat denne HP'en er i samsvar med det gamle ryktet sitt, det har jeg ingen bakgrunn for å påstå.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...