Gå til innhold

PSP Remote Play vs Wii U vs PS4

vikingkylling

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lenge til Wii U dukker opp, og den største nyheten er nok at vi får den iPad-kontrolleren med en ekstra skjerm osv. Men er det egentlig så nytt? De to viktigste tingene vi kan gjøre med den (så vidt jeg vet) er å a) flytte handlingen fra TVen over til kontrolleren og spille videre der, og b) styre enkelte ting på skjermen via kontrolleren. (kaste ninjastjerner fra kontrollren til TVen osv). I tillegg er det en ekstra skjerm.

For å ta det i rekkefølge. Vi kan flytte handlingen over fra TVen over til håndkontrolleren. Det høres tøft ut, men det kan vi jo med PSP Remote Play også til en viss grad. Det er ikke så mange spill som støtter det, men de som gjør det lar deg spille spill til PS3 ved å streame dem over til PSPen. Akkurat som Wii U.

Vi kan styre ting på skjermen ved å bruke håndkontrolleren, og håndkontrolleren blir en ekstra skjerm. Men det kan vi da på DS og 3DS også? Den eneste forskjellen er at de to er håndholdte, og skjermene deres er logisk nok festet til hverandre. Wii U vil ha en håndkontroller og TV. (3DS vil få den ekstra slideren. Jeg aner ikke om spill vil kreve den, men det gjør at den fint kan brukes som ekstra Wii U-håndkontroller i teorien.)

Alt i alt, er det virkelig så mye Wii U gjør nytt? Er det ikke bare en forbedring av DS/3DS og PSP Remote Play? I tillegg har vi jo PS4. Den har ikke blitt bekreftet ennå, og logisk nok vet vi ingenting om den. Men siden PS3 hadde den Remote Play-greia, er det så utenkelig at PS4 vil ha en håndkontroller som minner om den på Wii U? Og kan PS Vita brukes som en håndkontroller?

Jeg vet det er for tidlig til å diskutere PS4 ennå, og til en viss grad Wii U. Men spørsmålet er om Nintendo er så banebrytende som de vil ha det til, eller er Wii U bare en simpel forbedring av ting vi allerede har, og tror dere PS4 vil bli mye av det samme, bare bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...