Gå til innhold

Ny Komplett-PC til 8k

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny PC til generell, variert bruk. Jeg er ingen stor-gamer, men vil ha brukbar grafikk når jeg først startet et spill. Jeg har for vane å gjøre mye rart “samtidig”, uten å avslutte programmene. Dessuten ønsker jeg å kunne eksperimentere litt med ulike OS og installasjoner i virtuelle maskiner. Det tilsier såvidt jeg forstår mer vekt på flerkjerne-prosessor og RAM enn en typisk gaming-rig.

Jeg har redigert en komplett-PC http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180&portlet_10306=10180 og endt med dette oppsettet: (Tar bare med de mest relevante linjene her)

Fractal Design Define R3 Titanium Grey

Silver Power SP-SS500 500W PSU

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Corsair SSD Force Series™ F80A, 80GB

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan"

Komplett skal da ha 8100 for PCen. Det er strengt tatt litt mer enn jeg hadde tenkt, men greit nok.

Ser oppsettet greit ut, eller lurer Komplett på meg noe utgått ræl? Jeg har egentlig ikke peiling på hvor godt skjermkort og hovedkort er her.

Er viftene på skjermkort og Boxed-prosessoren stillegående nok til at kabinettet klarer å stanse lyden?

Jeg er også usikker på PSU-en - jeg regner med at Komplett vet hva de gjør når de setter opp dette oppsettet, men er 500W nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet er relativt utgått ja, de aktuelle for AMD CPU-er er 890 og 990 chipsetet.

Grafikkortet er bra og stillegående, usikker på CPU vifta. Vanskelig å si siden jeg ikke har det kabinettet eller noen gang prøvd standard kjølinga til en AMD CPU :p

Ser i produktanmeldersene att noen klager over støy, men det kommer ann på kabinettet selvfølgelig :)

500W skal holde godt det, men om du skal oppgradere til eventuelt sterkere grafikkort eller CrossFire så må den antageligvis oppgraderes.

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

Må komplett.no bygge pcen for deg?

Viss ikke så kan vi her på forumet fikse en god maskin til deg for en liten peng. Kommer jo selvsakt helt an på budsjettet ditt.

Så gi oss et maksbudsjett.

Å hva du trenger. feks skjerm, mus, tastatur, OS, kabinett? All innmat?

Å er det noe du foretrekker fremfor noe annet?

kabinett, stilrent som fractal sitt? eller det samme hva? Tenker da på om du har et lite budsjett eller noe sånt :)

mvh

sveibuen

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...