Verbal Hologram Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Halo, tenkte jeg kunne poste det her. Det har seg slik at jeg ønsker å fjerne øverste dekselet på Xbox 360 putte lag med plexiglass, forså å kutte et hull i glasset og installere vifte. Altså først installere plexiglass: Forså å kutte hull i glasset og installere inn vifter: Det jeg lurer på er om plexiglass egner seg til dette. Endret 10. september 2011 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Du bør jo sage ut hull til vifta før du fester plexiglasset til Xbox-kabinettet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Å lage hull i plexiglass er ikke noe særig problem genrellt sett. Det er en viss fare for at det kan sprekke, men hvis du er forsiktig går det som regel greit. I mine yngre dager som casemodder før jeg hadde noe særlig erfaring med noe som helst så brukte jeg mye plexiglass og lagde slike viftehull med helt primitive verktøy uten problemer - så det bør være noe de fleste kan klare. Jeg annbefaler å bore noen lederhull så gjør det alt mye enklere. Plexi reagerer veldig greit ved boring og sprekker veldig skjeldent da, og når du først har disse på plass så er det greit å sage ut resten. Protip: La evt. beskyttende plastlag på plxien være på plass til du er ferdig med å lage hullet ellers får du fullt av riper i området. Har du en dremmel med en grinder på så er det veldig fint til å lage huller rundt og gjevnt etter du har kuttet ut hoveddelen. -Stigma Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hei. Det er ingen problemer ved og lage et viftehull i plexiglasset, og montere viften i plexien. Det eneste du trenger for og gjøre det mulig er riktig verktøy. Ambelfaer deg og lese denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1363696 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Vil en stikksag fungere til å kutte både xbox dekselet og plexiglasset? Altså en slik: http://www.maxbo.no/upload/Produkter/Jernvare_verkt%C3%B8y/Elektroverkt%C3%B8y/Scaled/Hitachi_Stikksag_283x369.jpg Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hvis du bruker Lexan så slipper du å bekymre deg for at det sprekker. Lexan er skuddsikkert og kan bøyes, varmes opp etc og er generelt et mye bedre materiale enn Plexi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå