Gå til innhold

Hvilken SSD til gaming?

Koloss

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en MSI GT683 laptop, og trenger en SSD til den, hovedbruken er gaming.

Skal ha en 120 GB, og er ute etter det beste jeg kan få til under 2000 kr. Har sett meg ut en OCZ Vertex 3 Max, men høres også gode ting om Corsair Force Series GT 120GB.

Jeg kan fint lite om pc, og vet ikke helt hva jeg skal se etter for å få den beste SSDen til mitt behov, så jeg setter stor pris på det om noen kan dele litt kunnskap ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del spill som normalt bruker laaaaang tid på å lastes inn, eller når det skal byttes maps o.l., og her vil en SSD være til stor hjelp. En SSD vil derimot ikke gi deg fler fps i spillene. Shogun 2 og andre i spillene i Total War-serien er jo gode eksempler, når man skal gå fra de strategiske kartene over til de 3D-grafiske.

Spilling er ikke en av de viktigste grunnene til at man skaffer seg SSD, det er jo riktig nok. Men så er det jo også temmelig mange som faktisk bruker pc'en sin til andre ting enn bare spilling.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Takker så meget for alle svar, selv om jeg ikke ble nærmere en avgjørelse av dem :p. Tolker det slik at en SSD ikke har all verden å si for spillprestasjoner, så jeg trenger bare å finne meg en generelt bra SSD.

Da er alternativene Corsair SSD Force Series GT 120GB eller Crusial m4 128GB som begge ligger rundt 1550 kr, eller OCZ Vertex 3 Max 120GB og Kingston HyperX SSD 120GB som begge ligger rundt 1800 kr. Spørsmålet mitt da er om jeg blir å merke noe forskjell på de til 1550 kr og de til 1800, for hvis det er merkbar forskjell, legger jeg gjerne 250 kr ekstra i det. Ser folk sier at Kingston HyperX SSD 120GB ikke er utsatt for frysing eller BSoD, noe som høres vel verd de ekstra kronene ut.

Til sist et kjapt spørsmål: Hvis jeg kjøper feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641086#reviews, trenger jeg noe ekstrautstyr som kabler etc. eller er den bare å smekke rett inn?

Lenke til kommentar

Helt enig med thomit her. Det er kun på benchmarkingen du vil merke forskjell på SSD'ene, og du må gjerne for meg legge litt ekstra, men synes ikke det er verdt det.

Har selv hatt Corsair Force GT 120gb et par måneder, og kan ikke si at jeg vil anbefale deg den. Selv har jeg hatt problemer med BSOD osv, og har en feeling på at muligheten også er der ved Kingston sine SSD'er, da de også kjører SF.

Etter all anbefalingen og tortureringen jeg har sett av Crucial M4, så ville jeg også anbefalt deg den. Da har du nok en stabil, god og problemfri SSD i lang tid fremover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...