Gå til innhold

Ny laptop, ca 4-5k, multimedia, 14-15"

Anbefalte innlegg

Hei! Ser for tiden etter en ny pc for noen, og sliter litt med å finne et skikkelig godt valg. Under er krav og ønsker.

Pris: mellom 3500 og 5500 inkl frakt men helst under 5000 om det ikke et spesielt tilbud på en svært god pc.

Bruk: Maskinen skal brukes hovedsakelig til: Bildeadministrasjon og behandling, tekstredigering, surfing og fremvising på tv. Det kan også tenkes at den skal brukes til lett videoredigering, avspilling av video, fremvising i 1080p.

Krav:

- Ønsker fortrinnsvis en pc is størrelsene rundt 13,3-15,6" , dette pga at det fortsatt er en viss mobilitet ift en 17". Det er mest 15" jeg har sett på fordi det ser ut til at man får mest for pengene.

- Må være en ok byggekvalitet og følelse på pcen. Ikke skyhøye krav her men eksempelvis blir de rimeligere Acer pcene og de billigste Elkjøp pc'ene for dårlige.

- Ønsker gjerne USB 3.0 og ellers andre fremtidsrettede tilkoplinger.

- Gjør ikke noe om lyden er ok, men enda viktigere med godt bilde.Skulle gjerne hatt høyere oppløsning enn 1366 x 768 , men sliter med å finne det.

- Den behøver ikke ha ekstremt god batteritid eller være lett, men det er heller ingen ulempe.

- Fint med blu-ray, ikke noe must.

Så langt har jeg bla. sett på ASUS X53E (4 299) og ASUS N53SV (5 299) , uten at jeg er helt overbevist av disse.

Noen forslag?

Endret av Zeorsd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...