Gå til innhold

Ny byggd pc, slår seg av og på før den starter

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har akkurat bygget meg en ny stajonær pc, men jeg har et lite problem. Når jeg starter den slår den seg på i 2-3 sekunder også slår den seg av og etter 3-4 sekunder starter den igjen og da funker den som den skal.

Noen som vet hva som gjør at dette skjer?

Takk på forhånd!

Specs:

Asus P8P67 B3

i5 2500k

GTX560 Ti DirectCUII TOP

Kingston Genesis Grey 2x2gb

Ocz 700W psu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler denne passer greit inn i mitt problem. Nesten det samme skjer her, her går den i en konstant loop. Skrur seg på, viftene starter og så skrur den seg av etter alt fra 5-15 sek, sånn fortsett det. Har hatt CPU, HK og RAM på support (komplett) og endte med og få nye rambrikker uten at det hjalp.

I7 950, ASUS P6X58D-E, Corsair Dominator DHX+ DDR3, Corsair HX750W.

Den har vært overclocket, men kunn cpu opp til 4Ghz @ 1.29v. Fikk pass på over 30t i P95. Gikk slik i 4 mnd uten noen problemer før den begynte med loop'en, selv etter CMOS'en er nullstilt.

Lenke til kommentar

Klarte å ordne det, det var noe med bios instillingene :) Takk for hjelp :D

Hadde vært kjekt hvis du sa hvilke innstillinger som du endret, har nemlig samme problem.

Han prøvde vell det som var på linken til Hårek

Problemet mitt blir da å finne ut hvor jeg skal finne denne innstillingen i BIOS ( er ikke så godt kjent), fant BCLK og den var på 100.

CPU: i5 2500k, MB: Asus p8z68 v-pro SSD: OCZ vertex 3

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert du har den funksjonen i BIOSen din heller.

EVGA er flinke til å fikse sine BIOSer og legge til små funksjoner, mens ASUS er mer rotete og stripper litt her og der.

Ser at TS har Asus MB så tenkte at hans løsning også ville fungere hos meg, derofr hadde vært kjekt å vite hva han gjorde.

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt hvis du sa hvilke innstillinger som du endret, har nemlig samme problem.

Det jeg gjorde var: Gikk inn på BIOS, deretter på advanced mode. Fra der gikk jeg på AI Tweaker og der det stod AI over clock elns. satte jeg den på auto. :)

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde var: Gikk inn på BIOS, deretter på advanced mode. Fra der gikk jeg på AI Tweaker og der det stod AI over clock elns. satte jeg den på auto. :)

Takk, skal prøve det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...