M a t s Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hei En liten notis til dere som går med tanker om å hive en SSD i deres 17" Macbook Pro (2011) Foreløpig fungerer disker med sata 3.0 (6Gbit) ikke så bra i denne, gå for en sata 2.0 SSD. Årsaken er, ifølge diverse kilder på nettet, at kontrolleren i 17" MBP ikke greier å opprettholde forbindelsen med sata 3.0 disker, resultatet er at man får avbrudd som resulterer i "beach balling", dvs at maskinen fryser, i 30 sekunder eller så, samt at oppstart og installasjon tar uforholdsmessig lang tid. Har selv opplevd alt dette til gagns med min Crucial M4. Apple har ikke kommentert problemet offisielt, og iom at det har gått ganske lang tid, så regner ihvertfall ikke jeg med at de kommer til å gjøre noe med det. Dette gjelder IKKE 13" og 15" Macbook pro, der skal det fungere som bare det, py for oss som har 17" Så mye for å kjøpe flaggskipet Har prøvd å få Crucial M4 til å fungere i en uke nå, med alle triksene som ligge rpå nettet, uten suksess, så nå blir det intel 320 istedet Dette er ment som en informasjon slik at ikke flere skal gjøre seg dyrkjøpte erfaringer, ikke nedrakking på Mac'en, for den synes jeg er helt topp ellers, ble bare lei av standarddisken Bare synd Apple rotet det til med kontrolleren. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå