Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få perfekt hud?

spetwols

Anbefalte innlegg

yoo

Kan si hva jeg bruker og gjør. først så dusjer jeg som regel så jeg damper og opner porene. så bruker jeg en face wash av merket "bull dog" så bruker jeg blemish treating av merket "aco". etter på så bruker jeg aco fuktighets krem som er ganske tynn men den bruker jeg bare på nesa og i panna. fordi jeg har ganske tørr hud så jeg trenger litt fetere krem resten i ansikte og da bruker jeg nivea.

når det gjelder fjerne kviser så bruker jeg basiron "5%" og inemelom maske.

Jeg lurer på om dette er riktig, og finnes det noe annet også? eller noen bedre merker av erfaring?

eller andre ting jeg kan gjøre. jeg tenker spesielt på ormer og dritt på nesa. jeg prøver og fjerne de ofte men de kommer tilbake hele tiden. og vist de ikke gjør det så blir det liksom svære høl igjen etter ormene har stikki og det er ikke så pent. hvordan kan jeg bli kvitt det problemet? jeg har tittet på denne, men den er ganske dyr. men noen som har prøvd den?

jeg har renset huden enn stund nå men er ikke veldig fornøyd med huden. er forresten 18 år og gutt.

basiron tror jeg er mest for store kviser, så det hjelper ikke så mye mot småe kviser og uren hud, nupper osv. å det er jevli plagsomt. hadde det ikek vært for de hadde huden vært ganske bra.

er det noe som fjerner dette? selvom jeg renser og peeler og har gjort dette i 4-5 mnd nå så hjelper det ikke mot kviser og uren hud. ikke mye hvertfall de er der enda og det er en del spesielt i panna og skinna. er jevli plagsomt. noe som funker mot dette?

tusen takk for hjelp blir veldig glad!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke brukt basiron. Lett å få arr og slikt av det. Anbefaler produktene fra MD formulations, det er laget for problem hud. Får også hudormer på nesa, md formulations fjernet det ganske greit etter 1-2 vask + jeg brukte en slags syre fra de, glycocyl eller noe som hjelper bra på sånt

Endret av Overdox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ikke brukt basiron. Lett å få arr og slikt av det. Anbefaler produktene fra MD formulations, det er laget for problem hud. Får også hudormer på nesa, md formulations fjernet det ganske greit etter 1-2 vask + jeg brukte en slags syre fra de, glycocyl eller noe som hjelper bra på sånt

takk for svar hvor får man taki MD formulations?

Lenke til kommentar

Min mor kjøper det på nettet :p får det mye billigere der enn i butikken. Bare google det. Jeg var hos sånn hudlege eller hva det heter for lenge siden og derfor bruker jeg md forumations

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Min mor kjøper det på nettet :p får det mye billigere der enn i butikken. Bare google det. Jeg var hos sånn hudlege eller hva det heter for lenge siden og derfor bruker jeg md forumations

Takk for hjelp igjen!^^ Jeg tittet på merket og fant denne peelingen. Det er på en måte noe av den samme jeg bruker det er like mye bare av merket aco. og at den fra aco koster 60 kroner., og den her koster damn meg rundt 450 kr! er jo et møkka dyrt merke. jeg er interesert men bruker du denne jeg linka til? koster jo 4-5 ganger så mye. hva er så bra med den i forhold til aco peelingen?

er det flere produkter du anbefaler fra den serien bortsett fra den peelingene? jeg må vite litt når det er snakk om så mye penger det er en del :p

Lenke til kommentar

btw her er forresten resten av produktene dems. så veldig mye bra ut men prisen er ganske høy så må ha litt garanti for at det virker og er bra. skal jeg kjøpe et helt komplett av dem så blir det jo 2-3 tusen spenn kanskje mere også. vist jeg skal ha alt som maske,fuktighsetskrem,peeling osv. men det er greit vist jeg vet at det er bra! vist du bruker noe av det hva bruker du? og er du fornøyd? og det er vel ikke kun til jenter, menn også vel? :p

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha perfekt hud anbefaler jeg å bli kvitt kvisene ganske fort. Hvis ikke får du arr etterhvert. For å klare dette må du enkelt å greit gå på piller, enten tetracyclin eller Rouaccutan.

Førstnevnte får du hos fastlegen din, sistnevnte må du til hudlege å få.

Been there done that :)

haha lol var du serriøs nå? virka ironisk hele utalelsen lol. uansett man får vel ikke arr? jeg har ikke mye kviser, men en del små tror jeg og uren hud. å det er ikke så pent bortsett fra det har jeg ganske fin hud. men kvisene og det dritte ødelegger mye. jeg tror ikke jeg trenger og gå til fastlegen når det ikke er så ille? det er vel med de som har ekstremt med kviser. det har ikke jeg. men jeg har en del dritt som er veldig plagsomt.

men vist jeg vil ha pefekt hud nesten så er kviser uansett et problem. derfor må jeg bli kvitt alt dritte jeg har og det har vært der ganske lenge kanskje et halv år. og det blir aldri borte. basiron 5 % hjelper men kun på de største kvisene. og jeg tror jeg får arr av basiron. har du noe og anbefale mot uren hud og små kviser? jeg tror ikke jeg får skrevet ut noe av det du sa hos legen fordi det er ikke så ille. men ille nok for meg.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at det må være noen merker som gjør større underverker enn andre?

Jeg bruker denne nå.

Vist noen kan sammenligne disse 2 hvilken er best og hva er forkjellen egentlig? bortsett fra at prisen er enorm forkjell. fra 95 kroner til nesten 370.. Her er den andre som er dyr.

jeg har ikke peiling men MD formulations ser ganske bra ut. men er det bra? aco koster 60 kroner og MD formulations koster 500 kroner. så lenge jeg vet at det virker så kjøper jeg det men har ingen garanti. eller at det er verdt prisen da. hva er forkjell på aco'n og MD formulations?

her er face wash ingredienser på md formulations:

Purified Water, Glycolic Acid (and) Ammonium Glycolate, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Sorbitol, Ammonium Lauryl Sulfate, Methylparaben, Proplyparaben.

12% Glycolic Compound

pH balanced (pH 3.8)

BTW HER er alle produktene. jeg trenger nok langt i fra alle. men hvilken er viktigst og hva bør jeg bruke?

Jeg trenger så klart face wash, peeling, face og body scrub, og fuktighetskrem. men det er mye annet der også er det nødvendig?

jeg tenker på DENNEforeksempel. Hva er det fornoe egentlgi?

det står;

MD Formulations VIT A PLUS Firming Treatment Masque - 75ml

Hudtype: Antirynke maske for alle hudtyper.

Gir umiddelbar mykhet, intensiv fuktighet og glød. Fjerner døde hudceller med AHA (8%), BHA, A-vit og Papaya enzymer.

Bruk: 1 -2 ganger i uken. Unngå øyepartiet. Vaskes av med vann etter 10-15 min.

Størrelse: 75 ml.

kr. 630,-

det høres jo fint ut men er det mest for eldre? jeg har ikke akuratt rynke problemer når jeg er 18 år. men lol. men det står at den gir umiddelbart mykhet og intensiv fuktighet og glød. osv ja. det som står der. å bruker man denne etter alt det andre eller når skal man bruke dette da?

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Nå har jeg valgt ut det jeg synes ser bra og nødvendig ut:

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Masque - 75ml

Superaktiv fuktighetsgivende og beroligende antioxidant-maske som fjerner døde hudceller, jevner hudfargen og gjennoppbygger hudens dypere fuktighetsnivå og elastisitet.

Bruksanvisning: 1 til 2 ganger i uken. Tynt lag. Fjernes med lunent vann etter 10-15 minuter.

MD Formulations Facial Cleanser Gel - Oily & Very Oily Skin - 250ml

Hudtype: Fet og fet/uren hud.

Dyptvirkende rensegele med glykolsyreformel spesiallaget for fet hud og/ eller uren hud med fet overflate. Fjerner overflødig talg og motvirker "sorte prikker" og kviser. Fjerner effektivt makeup og avfallsstoffer uten å hverken tørke ut eller irritere huden. Den milde peeling effekten motvirker "sorte prikker", uren hud, grov hud og ujevn pigmentering.

Hvordan virker den: Renser og peeler. Bekjemper overflødig talg. Ideell for ekstremt uren og fet hud.

Bruksanvisning: Bruk en liten mengde på tørr hud og masserer forsiktig. Tilsett vann. Bruk morgen og kveld.

Størrelse: 250 ml.

MD Formulations Face & Body Scrub - 250ml

Hudtype: Alle hudtyper.

Effektiv peeling for ansikt og kropp.

Hvordan virker den: Peelingkorn og 15% gylkolsyre-formel som fjerner døde hudceller og gjør huden myk. Perfekt før selvbruningskrem/ spray tan og for hard hud på albuer og føtter.

Bruksanvisning: Bruk en liten mengde. Masser forsiktig inn ønskede områder av ansiktet og kroppe. Skyll av med vann. Kan brukes daglig.

Størrelse: 250 ml.

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Eye Crème - 15ml

Øyekrem som gir masse fuktighet til det delikate området rundt øyet. Glatter ut, reduserer og forbygger fine linjer og rynker. Reduserer mørke ringer og poser under øynene.

Hvordan virker den: Reduserer fine linjer, rynker, mørke ringer og poser under øynene.

Bruksanvisning: Bruk ringfingerne og påfør en liten mengde av produktet med lette "dabbe" bevegelser. Ikke påfør for nære øyet.

Størrelse: 15 ml.

MD Formulations VIT A PLUS Clearing Complex - 30ml

Meget effektivt serum som anbefales lokalt på hver kvise, sorte prikk eller stor porer.

Motvirker også brune pigmentfornadringer og arr. Har trippel peeling effekt med både AHA, BHA og A-vitamin. Serumet virker også antispeptisk og bakteriehemmende.

Bruk: Påføres morgen og kveld etter rens og under en fuktighetskrem. Brukes ikke ved aktiv soling. Kan brukes over Glycare Lotion.

Størrelse: 30 ml.

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Crème - 50ml

Effektiv fuktighetsgivende antioksidantkrem som forebygger aldring av huden, roer ned hudirritasjoner og styrker hudbarrieren.

Hvordan virker den: Regulerer fuktighetsbalansen i huden kontinuerlig. Antioxidanter beskytter huden. Passer til alle hudtyper. Tørrm kombinert og sensitiv.

Bruksanvisning: Påføres helt ren hud morgen og kveld. For forsterket effekt, bruk et Moisture Defence Serum (Moisture Defense Antioxidant lotion).

Størrelse: 50 ml.

MD Formulations VIT A PLUS Firming Treatment Masque - 75ml

Hudtype: Antirynke maske for alle hudtyper.

Gir umiddelbar mykhet, intensiv fuktighet og glød. Fjerner døde hudceller med AHA (8%), BHA, A-vit og Papaya enzymer.

Bruk: 1 -2 ganger i uken. Unngå øyepartiet. Vaskes av med vann etter 10-15 min.

Dette blir isåfall neste mnds lønning for meg :p Er dette unødvendig mye? Og jeg fant ikke helt ut forkjellen på alt hva er egentlig vanlig face wash, og peelingen? eller er de i samme?

kan prøve og se om jeg har forstått riktig så bare lister meg nedover fra der jeg startet nå.

1. dette er en maske man bruker 2 ganger i uken som som fjerner døde hudceller, jevner hudfargen og gjennoppbygger hudens dypere fuktighetsnivå og elastisitet. så den er grei.

2. altså er dette peelingen? det står at den rensen og peeler. "Den milde peeling effekten motvirker "sorte prikker", uren hud, grov hud og ujevn pigmentering." bruker morgen og kveld..

3. så kommer denne. hva er forkjellen på nr 3 & 2 her? bortsett fra at de har forkejllige navn. så står det på begge at det er peeling. sånn som den andre. hva er forkjell? er det nødvendig med begge?

4. dette er egen øye krem så den er grei!

5. denne er for hver enkelt kvise,uren hud, ormer osv. så den er også grei.

6. dette er en fuktighetskrem hvertfall nødvendig. så denne er grei.

7. og til slutt en jeg er litt usikker på men det står "Hudtype: Antirynke maske for alle hudtyper.

Gir umiddelbar mykhet, intensiv fuktighet og glød. Fjerner døde hudceller med AHA (8%), BHA, A-vit og Papaya enzymer." så vist denne gir resultater uansett så klager jeg ikke. at jeg får finere hud. eller ekstra glød kan man si. bortsett fra peelingen og vask osv. så er dette litt mere for gløden på en måte?

tusne hjerlig takk for all hjelp! har jeg fått med alt nå da? vask,peeling,maske osv. og er det riktig eller har jeg valgt noe feil? jeg vet ikke om jeg har sensetiv hud? jeg har en del kviser,uren hud og noen store porer og en del ormer jeg aldri blir fakings kvitt. hehe det blir totalt 3200 kroner da :D

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha perfekt hud anbefaler jeg å bli kvitt kvisene ganske fort. Hvis ikke får du arr etterhvert. For å klare dette må du enkelt å greit gå på piller, enten tetracyclin eller Rouaccutan.

Førstnevnte får du hos fastlegen din, sistnevnte må du til hudlege å få.

Been there done that :)

haha lol var du serriøs nå? virka ironisk hele utalelsen lol. uansett man får vel ikke arr? jeg har ikke mye kviser, men en del små tror jeg og uren hud. å det er ikke så pent bortsett fra det har jeg ganske fin hud. men kvisene og det dritte ødelegger mye. jeg tror ikke jeg trenger og gå til fastlegen når det ikke er så ille? det er vel med de som har ekstremt med kviser. det har ikke jeg. men jeg har en del dritt som er veldig plagsomt.

men vist jeg vil ha pefekt hud nesten så er kviser uansett et problem. derfor må jeg bli kvitt alt dritte jeg har og det har vært der ganske lenge kanskje et halv år. og det blir aldri borte. basiron 5 % hjelper men kun på de største kvisene. og jeg tror jeg får arr av basiron. har du noe og anbefale mot uren hud og små kviser? jeg tror ikke jeg får skrevet ut noe av det du sa hos legen fordi det er ikke så ille. men ille nok for meg.

haha lol nei var ikke ironisk lol.

Man kan få arr av å ikke ha så mye kviser. Har man mye kviser får man nesten alltid arr.

Mange av kremene som finnes på markedet, i tillegg til såkalte cleansere, inneholder mye alkohol og er hard kost for enhver hud.

Får man svar fra en som har vært hos hudlege, laserklinikk, flere forskjellige fastleger, og som er selvutnevnt ekspert på områder, så takker man. Det er vanlig høfflighet...

Lenke til kommentar

Takk for hjelp igjen!^^ Jeg tittet på merket og fant denne peelingen. Det er på en måte noe av den samme jeg bruker det er like mye bare av merket aco. og at den fra aco koster 60 kroner., og den her koster damn meg rundt 450 kr! er jo et møkka dyrt merke. jeg er interesert men bruker du denne jeg linka til? koster jo 4-5 ganger så mye. hva er så bra med den i forhold til aco peelingen?

er det flere produkter du anbefaler fra den serien bortsett fra den peelingene? jeg må vite litt når det er snakk om så mye penger det er en del :p

anbefaler MD Formulations Facial Cleansing Gel, MD Formulations Glycare Lotion

het bestilles det fra :phttp://www.lookfantastic.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...