Xvani Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hei! Jeg trenger en billig 5GHz 802.11n router, helst med mulighet for 3. parts firmware (tomato o.l) Det hadde også vært bra med DLNA og støtte for nettverksdisk og printing, men dette kan jo seff komme som følge av 3. parts firmware. Stabilitet er dog viktigst. Tips? Lenke til kommentar
thetech Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613711 - Linksys har alltid vært et bra merke. På denne kan du velge mellom 2.4 og 5ghz for å unngå forstyrrelser. "Produktet virket veldig plastikk og veier lite når jeg pakket opp. Ble litt skeptisk med en gang. Men koblet til og satte inn medfølgende CD-rom (mrk. følger med 1 cd-rom som inneholder både mac og win software). Overraskelsen kom når cd-rommet inneholdt 1 stk app som var utrolig bra! Kjempefin veiviser og innstillingsmuligheter. Myyye enklere enn å gå via ip med browser. Og viktigst; programmet gjør innstillingene kjapt. Ekstra fint var det med gjestenettverket som den laget - med egen proff innloggingside for gjestene (sånn dem har på kafeer og flyplasser). Med innebygget gigabit switsj slipper jeg å ja en ekstra switsj i skapet der punktene møtes (har nettverk i veggene). Den velger n og g nettverk automatisk og det funker utmerket på ipadder, iphoner og macer i huset. Nettet mitt har blitt raskere enn den 5 år gamle routeren jeg hadde (skulle bare mangle). Tross billig plast så er innmaten bra elektronikk. Høye signaler har den også. Gjestnettverket er har lavere rekkevidde. Proff sak!" Fra anmelder "laban" - komplett.no Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Netgear WNDR3700, ASUS RT-N16 er gode stabile routere som støtter 3'djpartssoftware. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Netgear WNDR3700, ASUS RT-N16 er gode stabile routere som støtter 3'djpartssoftware. RT-N16 er ikke dualband, den har bare 2,4 GHz. Jeg kan heller anbefale Asus RT-N56U - jeg byttet denne med WNDR3700 nylig. Det var en enorm forskjell på signalstyrke mellom disse. På RT-N56U fikk jeg mye bedre signal enn med WNDR3700. Jeg har også fått inntrykk at den er mye mer stabil, den takler opp til 300000 samtidige forbindelser. Dette er en router jeg varmt kan anbefale! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå