øl_i_tastaturet Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Har nettopp fått meg briller pga. skjeve hornhinner og dårlig syn. Jeg merker selvsagt at jeg ser bedre med briller, men jeg føler at øya mine blir fort slitne og jeg får hodepine. Har brukt de i to dager nå. Er dette normalt? Hvor lang tid varer "tilvenningsfasen"? Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Tror ikke det er så unormalt. Pass på å sette av et par timer av dagen, gjerne på kvelden da du kan ta dem av. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Er ikke unormalt nei. Øynene dine må venne seg til det å se på en annen måte, så det er helt normalt å ha litt vondt i hodet og/eller bli litt sliten av brillebruken i begynnelsen. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Det er helt normalt og det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å venne seg til briller. Jeg sleit enormt første 2 mnd, det ene øyet ble så slitent at fokuseringsmuskelene stå og hoppa på slutten av dagen. Fryktelig plagsomt men det gikk over, nå klarer jeg meg overhodet ikke uten brillene mine. Fysisk så gikk det ca 3mnd før jeg var tilvent men det å ha brillene der tok enda lenger tid da det for meg var et fremmedlegeme som ikke skulle være der. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Takker for svar. Lurer også på en annen ting. Når jeg leser hvit skrift på sort bakgrunn så skinner det hvite nedover og ser ut som en skygge under selve teksten. Jeg ville vel tro at de skulle rette opp dette når jeg fikk briller, men det er nesten verre. Har noe gått feil under synstesten eller er sånt umulig å bli kvitt? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 RING SYNSLEGE! Vel.... siden brillene er nye så kan det ikke være være fete briller. Så det er noe du glemte å nevne.......... Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg begynte med briller for snart 1 år siden og det tok noen dager før jeg ble vant. De første dagene ble jeg litt svimmel når jeg hadde på meg brillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå