clarke133 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei! Er en gutt på 16 år, er 1.80 høy og veier 65kg. Skal begynne å trene i oktober og trenger derfor et bra treningsprogram for å få muskelmasse. Vil prøve å få større kasse og legger og evt senere prøve meg på magemuskler. Mange sier stronglifts 5x5 er bra. Noe for meg? Kommer hovedsaklig til å være på studio 3-4ganger i uken etter lette fotballtreninger. Kan også si at jeg har trent armhevinger, dumbbel flyes planken, og litt knebøy med manualer i hele vinter. Så litt treningsgrunnlag har jeg, men ikke mye. Er det noen kosttilskudd osv som jeg burde kjøpe så fyr ivei! På forhånd, takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Treningstråden skulle du ha postet i. Du skal få stalltips i en pakke. RYP på www.tn.no 1 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Stronglift er å anbefale ja. Det som er like viktig for å oppnå resultater er mat, dette blir veldig ofte ikke prioritert. Du vil ikke ha noe økning på løftene dine etter du har møtt et punkt hvor du ikke klarer å lagge til vekter hvis du ikke får i deg nok næring. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Ja, angående maten. Følger det med næringstips eller hva jeg kan og burde spise i disse programmene? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det er ikke noe spesifisert for vært program. Multipliser 1747.7 med det som passer, og legg til 500 kalorier. Det er ditt daglige kaloribehov. If you are sedentary (little or no exercise) : Calorie-Calculation = BMR x 1.2If you are lightly active (light exercise/sports 1-3 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.375 If you are moderatetely active (moderate exercise/sports 3-5 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.55 If you are very active (hard exercise/sports 6-7 days a week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.725 If you are extra active (very hard exercise/sports & physical job or 2x training) : Calorie-Calculation = BMR x 1.9 Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Ja ser bra ut. Men hvordan program burde jeg gå for? Er det anbefalt med kardio i tillegg til dette programmet? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hva du burde gå for? Tenker du på stronglift og ryp da eller? Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Ja, noen som har erfaringer med dem? Har aldri trent på studio før, hvis det har noe å si. Vil jo selvfølgelig se bra ut, men kommer til å fokuserer på muskelmasse, uten å legge for mye fett på meg. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 RYP for volum, stronglift for styrke. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Anbefaler deg å lese gjennom ryp-heftet, det står mye nyttig om trening og kosthold der. https://www.tn.no/assets/content/ryp/Release-YOUR-potential.pdf Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Tusen takk skal! Skal gå for ryp da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå