Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefaling av nettbrett for bruk i arbeid?

Itw

Anbefalte innlegg

Hei.

I firmaet jeg jobber i lurer vi på og starte og bruke nettbrett i arbeid, for lettere rapportering i feltet.

Vi er ett entreprenør firma, og meningen er at anleggsledere som er ute i feltet skal ha lettere tilgang til våre nettbaserte rapporterings systemer.

Selv er jeg android mann, men med mange som knapt har sluttet med fjærpenn skal bruke brettene er jeg litt usikker på om ipod er bedre for dem, da den er laget for slike som dem?

Men vil jo veldig gjerne ha muligheten for og printe fra den.

Må kunne behandle word, pdf og exel samt god nettleser da vi har to rapporteringssystem vie nett sider med rulle gardin og skrive i boks valg.

Har ikke selv testet nettbrett i mere enn noen minutter, men aldri android 3.0, hva tror folket kan fungere for oss?

Er åpen for forslag fra begge leirer da vi er mest ute etter det beste valget for oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ingen tvil om at den der er godt egnet, med gorilla skjerm og usb.

Nå er det jo bare og håpe på at 3g versjonen ikke er langt unna, men eneste i akam sin artikkel jeg kan lese noe om at den skal komme denne måneden så ikke noe info om det ellers.

Takk for tipset, håper vi klarer og vente på denne.

Lenke til kommentar

Lenovo leverer 3G versjonen i Norge allerede, jeg fikk min i går :)

Har ikke rukket å se så mye på den, men kommer til å utforske mulighetene i helgen.

Da spesielt funksjonalitet rundt Citrix (XenApp/XenDesktop), siden den har kamera foran, fungerer XenApp 6.5 mapping av den devicen?

Ytelsesmessig er den veldig bra, super responsiv og meget behagelig og håndtere.

Det er desverre leveringstid på "Tastatur Docking Vesken" så jeg lånte meg en slik en for testing: Lenovo USB Keyboard TP, dettet funger forsåvidt ypperlig :)

Siden den fungerer med ekstern skjerm og tastatur, samt som en vanlig tablet i møter, på bussen og hjemme, så er nok dette et meget godt alternativ til både tynnklienter og laptoper (Ser da for meg at ledelse, selgere og papirflyttere i hvertfall).

Selv jeg som tekniker kan se for meg dette i stedet for en laptop (dog kun med en veldig kraftig 1-1 VDI maskin).

Men, som sagt, jeg har ikke rukket å sette meg nok inn i alle funksjonene som eksisterer, samt hvilke som ikke vil være mulig, det vil nok ta noe tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bestilte selv en lenovo thinkpad tablet 16GB +32GB minnekort nå idag :) Så enten får jeg den imorgen, eller på mandag.

Jeg tror absolutt at dette er brettet dere vil få mest bruk for. For det første er det av veldig bra byggekvalitet, det er laget spesifikt for "bedrifter" og det har mange muligheter når det kommer til å begrense brettet. (dvs sjefen kan selv bestemme hvor åpent brettet skal være, varslinger etc etc)

Skulle brettet bli stjålet kan "administrator" av brettene i bedriften gå inn og slette sensitiv informasjon og gjøre det stjålne brettet ubrukelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...