Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil, men hvilken?

1i1i1i1i1

Anbefalte innlegg

Hei!

Er 17 år, og skal om rundt 1 år kjøpe min første bil. Har tenkt igjennom noen uker hvilken bil jeg skal skaffe, og har kommet fram til noen...

Prisen jeg har tenkt meg er fra 20000,- til 35000,- .

Først og fremst frister Audi A4 1996-1998 mye. Men har hørt at Audi har dyre deler, VAG og mye feil?

Så er BMW 3-serie E36 1991-1999, en som er interessant. Hvordan er kvaliteten generelt hos gamle BMW? Er de slitesterke? Hvordan er de iforhold til Audi når det kommer til delepriser? Disse bilene har et flott utseende i mine øyne, men kan virke litt firkantet iforhold til Audien. Men det er vel en smakssak. :)

Så har jeg Volvo 850 i tankene. Denne har jeg hørt er veldig driftsikker og solid. Hva kan dere si om denne? Mer slitesterk enn de andre bilmerkene jeg har kommet fram med? Og hvordan er deleprisene til Volvo kontra BMW/Audi?

Det er disse bilene jeg har i tankene. Hvilken ville vært den "beste" av de? Jeg har mest lyst på Audien, men er usikker når det kommer til kvaliteten. BMW på andre plass, og Volvoen på tredje, hvis jeg skal velge når det gjelder designet.

Håper på noen godt utfylte og gode svar.

Takker på forhånd. ;)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på Mitsubishi Galant 1997-1999. Denne likte jeg veldig godt. Hvordan er Mitsubishi, iforhold til annet japansk? Har en bestefar som har hatt en Mitsubishi i 12 år, uten noen store problemer og store pengeutlegg. Men har hørt at de skal ha dyre deler? Er delene dyrere enn andre biler som Audi, eller billigere?

Har også hørt at dem ruster endel?

Ellers så synes jeg Honda Accord ser ut som greie biler også. Synes det er greit og finne ut hvilken bil jeg skal skaffe litt på forhånd, at jeg ikke står der når jeg først skal skaffe en. :)

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar

Har tenkt mye igjennom i det siste.

Kommer nok til å gå for noe japansk. Har sett på:

Nissan Primera, 1996-2000.

Mazda 323, 1995-1998.

Mazda 626, 1997-2000.

Toyota Carina, 1993-1998.

Honda Accord, 1993-1998

Har Nissan Primera og Mazda 626 mest i kikkerten. Hvordan er disse bilene?

Er de driftsikre og lite tull med? Hvilket av merkene er "best" når det kommer til delepriser, driftsikkerhet, rust - osv, av de jeg har skrevet opp?

Vi har selv en Toyota Carina 1993 modell som er utrolig slitesterk. Ikke noe rust, og går som en klokke. Så ser litt på en sånn, men ikke akkurat det flotteste designet. Derfor synes jeg Nissan Primera eller Mazda 626 ble litt mer interessant. De synes jeg er greie.

Har hørt mye om at Toyota er det billigste og reparere, og er det mest slitesterke. Er dette sant? Hvilken av merkene vil sånn ca. Være det billigste å kjøre med (Forsikring, delepriser og bensinforbruk)

Takker mye for svar. ;)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

carina eller primera er veldig gode valg.

Kjører selv en Nissan Primera GX '97 mod og er svært fornøyd. Nissan har blant verdens beste

bensinmotorer, og går lengre enn de fleste.

Kjøpte en for 30 000 ,-

Den hadde gått 136 000 KM og var litt bulkete.

fjærnstyrt sentrallås [kjekt!]

Jeg har nå kjørt 23 000 km med den og har ikke gjort noe med den, bortsett fra oljeskifte og oljefilter.

Billig i drift og er helt grei å se på. Ikke akkurat noe ungdomsbil siden motorn er ikke noe å skryte av. 1,6l 102 HK 16v. Men hvem bryr seg? Det er første bilen din..

Min var veldig billig på del kasko siden jeg har alarm.

uansett så er de motorene kjent for å ha lite problemer med. Super fornøyd med kjøpet. Eneste minuset jeg har hørt om denne bilen er et setetrekkene slites fort, men har selv ikke merket noe.. Ellers skulle motorn vært litt heftigere.

jeg kan også nevne at jeg ikke har vært spess snill med bilen. Kjører ganske hardt både på vinter og sommer. Aldri hatt den på noe slags form for service osv. Jeg bytta heller ikke olja før den hadde gått 24 000 km etter sist oljebytte. har selv havna i grøfta men den går og suser enda. Sier jo litt om kvaliteten.

En veldig god bil, driftsikker og økonomisk bil.

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

carina eller primera er veldig gode valg.

Ok. Blir mest sannsynlig en av dem. Men hvilken ville vært billigst og kjøre med. Regner med Carina bruker litt mer bensin. Tror den bruker rundt 1 L på milen.

Og Primera 0,7 - 0,8 L på milen. Hvilken vil være billigst og forsikre, og hvilken har billigst delepris? :)

Lenke til kommentar

Jeg ville handlet en såpass billig bil på auksjon. Ofte vil Audier og BMW med en prisklasse og årsmodell som du ser etter være biler som er ganske slitt. Ser du på litt ukurante merker og handler på auksjon kan du få en bra bil. En bil som denne primera : http://auksjon2.oslobilauksjon.no/cars_info.php?car_id=21334 hadde kostet mye mer på finn, handler du på auksjon kan du gå opp en prisklasse.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...