Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thats me. Glad de fleste har bilde av seg selv på facebook, så eg faktisk husker hvem enkelte av de er...

Som sagt tidligere i tråden, min selvanalyse av meg selv viser at eg mangler evnen til å vedlikeholde vennskap. De fleste av "vennene" mine på facebook har eg ikke sett på over ett år. Mesteparten enda lengre siden.

Eg kan godt gå inn i et rom med en håndfull ukjente mennesker, og utvise passe mengde selvsikkerhet og sosialkunnskap og mestring på nivå med de fleste. Men når det gjelder kjente venner så er det for meg nesten umulig å ta kontakt.

Sannsynligvis, fortsatt for å analysere meg selv, skyldes det for mange år siden overfokus på mitt problem med å ta kontakt med folk. Eg kikket gjerne ned i gulvet mesteparten av tiden, våget aldri å prate med fremmede og om noen prøvde å prate med meg så lyste usikkerheten såpass mye igjennom at det stoppet opp etter en setning eller to. Etter et utall mengde med selvinnsiktsbøker, PUA-materiale og tilsvarende så ble det problemet "løst".

Men ironisk nok sitter eg nå heller alene en kveld(eller jobber, igjen) fordi eg er redd for å ta kontakt med noen eg "kjenner" og høre om de vil finne på noe. Mest av alt fordi eg ikke vil "forstyrre" eller trenge meg på, men også av frykt for å bli avvist.

Så nå tenker dere gjerne "cry me a river". Vel, eg er ikke mindre ensom av den grunn.

Og ja, slik går nå dagan.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lett for å snakke med folk, har hund, så treffer mange ute, og småpraten går. Mitt problem er min dårlige selvtillit, grunnet utseende mitt. Jeg er rett og slett stygg, og dette tenker jeg på døgnet rundt. Men i drømmene mine ser jeg normal ut, så det er godt å slippe det der.

Siden jeg ikke har utseendet til det, så er jeg ikke sosial. jeg klarer ikke fake glede, for jeg er jo stygg, og stygge mennesker skal ikke ha det bra, de skal skamme seg, holde seg hjemme, ikke plage folk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fourmtreff er stedet å dra om man vil være sosial! Selv er mine to tidligere kjærester herfra, og mange av vennene mine har jeg fått gjennom diskusjon.no.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1401994

Jason Something: Jeg følte meg også stygg før (og gjør det noen ganger fortsatt), men har i grunn fått mye bedre selvtillit de siste årene. Når selvtilliten er på topp er det ingen som bryr seg om hvordan du ser ut.

Lenke til kommentar

Jeg har lett for å snakke med folk, har hund, så treffer mange ute, og småpraten går. Mitt problem er min dårlige selvtillit, grunnet utseende mitt. Jeg er rett og slett stygg, og dette tenker jeg på døgnet rundt. Men i drømmene mine ser jeg normal ut, så det er godt å slippe det der.

Siden jeg ikke har utseendet til det, så er jeg ikke sosial. jeg klarer ikke fake glede, for jeg er jo stygg, og stygge mennesker skal ikke ha det bra, de skal skamme seg, holde seg hjemme, ikke plage folk

Hva mener du med stygg da?

Ansiktet? Kroppen? helheten?

Ting kan forandres ved f.eks. trening.

Jeg har alltid følt meg anderledes enn andre gutter,hadde noen ekstra kilo for mye,men i voksen alder så har jeg trent mer og følt meg bedre.

Ser kjekkere ut nå og har også fått kontakt med damer,noe jeg ikke hadde i min ungdomstid,og nå smiler jeg og har det bedre enn på lenge.

Så gjør noe med deg selv,så vil du føle deg så mye tryggere på deg selv.

Postet av anonym: 118fb8316fdc8ce400c2d8dfebc8dbcb

Lenke til kommentar

Det er viktig å gjennomskue folk litt, og ha i bakhodet at folk er forskjellige og har forskjellige verdier.

Ikke utenkelig at du har vært uheldig og truffet alle de feil personene og at du dermed har stemplet alle som idioter. Det kan eg godt forstå. Men på en annen side, om du har truffet alle de feil personene nå, så er det bare å komme deg ut og treffe oss andre :)

Mulig eg har nevnt det før(eg liker å prate om meg selv), men sent på året 2011 innsåg eg en del realiteter om meg selv:

- Eg bestemmer over meg selv, men ingen andre kan gjøre ting for meg.

- Eg er 100% frisk og bevegelig, men det er ingen garanti for at det varer livet ut.

- Stua mi er ikke så interessant allikevel.

- Livsnytelse er ikke forbeholdt rike og/eller vakre mennesker.

- Verden er full av ting eg vil se og gjøre, og halve gleden er å faktisk se og gjøre det.

- Minner blir ikke skapt av drømmer, men av handling.

Mulig dette kom som en ettertanke etter mistanken om testikkelkreft(eller som en forsinket reaksjon på brystsmerter eg hadde for noen år siden), men allikevel, eg er lei av å være en deltaker i Dagbladet sin reklame "helgen er ikke bare burde burde"(eller noe sånt). Da eg fikk sett Ingen grenser på NRK nå nylig så gikk det opp et lys for meg. Om en person uten bein klarer å komme seg over Femundsmarka så har eg f**n meg ingenting å klage over. Og etter det har eg prøvd å leve slik eg vil, ikke slik eg føler at andre mener eg burde.

En av disse tingene er snowboard. Driiiitgøy! Javel, folk lurer kanskje på hva en smålubben IT-konsulent i dårlig form og uten koordinasjon gjør i bakken med et snøbrett. Fuck dem! Eg tar meg kanskje en pause eller to mer enn de fleste på vei opp bakken med nysnø, og eg tilbringer kanskje mer tid i grøftene etter å ha kjørt litt feil enn andre, men eg gjør det og ingen skal fortelle meg at eg ikke har noe der å gjøre.

Såååå... noen som blir med til Røldal fredag neste uke? Du er også invitert Jason Something :)

Et lite diskusjon.no skitreff?

Endret av nomore
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...