Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Nå er heldigvis Diskusjon.no et forum med overvekt av nerder. Og nerder har en tendens til å være både ensomme og single. Så det å finne ensomme personer er med andre ord ikke så veldig vanskelig. Spørsmålet er derimot hvordan man tar kontakt.

Jeg kan anbefale noen av de sosiale trådene, eventuelt en tråd fokusert rundt en av dine hobbier. Der kan du treffe på individer som passer ditt syn. Til sist, så er det bare å ta kontakt med "Jason Something", som allerede har sagt "Hei". :)

Lykke til videre, og bra jobba med vektnedgangen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ihvertfall en jente prøvd å snakke med/til deg TS. Lykke til videre

What did I miss now...

Jason Something er hunkjønn, og også et av de mer reflekterte, tenkende og smarte forummedlemmene du finner på diskusjon.no. Så du har fått et "hei" fra noen du ville vært fornøyd med å treffe om du var utendørs ;)

ta det som noe positivt, og forsøk med et hei tilbake :)

Lenke til kommentar

Det kommer sikkert til å være tonnevis av protestkommentarer på denne påstanden: Slutt å spille WoW, noe mer ødeleggende skal du lete lenge etter i dataverdenen!

Du kan aldri bli altfor sunn (korrigert for spiseforstyrrelser etc), så fortsett med treningen ! :thumbup:

Jeg er litt av den samme typen som deg. Jeg kan telle mine venner på en hånd, og jeg har aldri vært typen til å danne noe særlig med relasjoner. Jeg er nok muligens i grenseland i Asperger- spekteret, og har siden jeg var liten vært skeptisk til store forsamlinger etc.

Noe av det viktigste du kan gjøre er å tvinge deg selv til å prøve. Du kan ikke gjøre noe annet enn å prøve å få kamerater. Slik jeg ser det, kommer kjæreste som en naturlig del av det å få kamerater. Du kan ikke få kjæreste som enstøing, det er svært vanskelig. Er man uten en viss gruppe mennesker man har kameratslige relasjoner til, blokkeres man fra de sosiale arenaene man vanligvis treffer det motsatte kjønn på.

Det er veldig lett å si "kom deg ut", men jeg vet selv hvor vanskelig dette er. Skal man gå ut alene ? Er ikke det litt teit?

Jeg har egentlig funnet ut at man aktivt må treffe mennesker via hobbier, jobb etc. Og her må man være skikkelig på! Noe jeg ikke klarer. Derfor kaster jeg ballen over til deg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eg kjenner meg igjen i mange av dere, dog muligens med en annen bakgrunn :)

Om eg skal leke psykolog og diagnosere meg selv så vil eg si at eg mangler egenskapen til å vedlikeholde vennskap, vedlikeholde kontakt og å ta iniativ til nye bekjentskaper.

Men som Jason Something er eg også komfortabel med situasjonen. Eg tror, og håper ikke, at eg kommer til å være ensom resten av livet, men frykter det ikke om så skulle være tilfelle. Eg er samtidig trygg nok på meg selv til å kunne få dekket sosiale behov fra tid til annen, men tar det aldri videre ut over det.

Så spørsmålet blir, hva ønsker du? Ønsker du å ha mer sosial interaktivitet eller lagde du tråden fordi du føler du ikke er som alle andre?

Lenke til kommentar

En sosial hobby kan være noe. Hadde ikke jeg hatt hund, hadde jeg aldri kommet meg ut. Da treffer jeg mange ute som jeg snakker litt med. Ikke folk som jeg er med ellers, men greit å få snakket litt.

Kanskje du kan begynne med noe sport eller idrett? Jeg blir innimellom invitert på rideturer, og da går gjerne hele dagen med til hest og andre hesteinteresserte.

Lenke til kommentar

Man oppfører seg anderledes med kollegaer på fritiden. Du skal ikke se bort ifra at du får venner utav det, det gjorde jeg. Så hør om det er noe de andre kunne tenke seg. Gjennom jobben vår fikk vi tilbud om rabatter på treningssenter f.eks (ikke at jeg benyttet meg av det), men noen gjorde det. Jo flere som trente, jo billigere ble det.

Lenke til kommentar

Det kommer sikkert til å være tonnevis av protestkommentarer på denne påstanden: Slutt å spille WoW, noe mer ødeleggende skal du lete lenge etter i dataverdenen!

Jeg skal ikke bastant si deg imot (jeg har aldri rørt WoW), men det er for min del ett litt tveegget sverd og jeg vil tro det kan være det for en del andre og. Vi, jeg går utifra at andre er i samme båt som meg, har mye av vår sosiale interaksjon på nett - ikke nødvendigvis direkte gjennom ett spill, men her har vi fått kontakter som man prater med om vel... det meste. Legg til de gamle kameratene man har kanskje bor i en annen by evt. har samboer og barn så blir nettet fort en naturlig samleplass for å holde kontakten.

Greit, om man er i stand til å finne seg nye venner og få seg en omgangskrets på egenhånd - all ære til den personen, men det funker ikke for alle. :)

Utenom det er jeg ganske enig med deg i resten av det du sier, så til alle som sitter rundtom og føler seg ensomme eller hvadunåvilkalledet - Hei! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ensom. Jeg har en ok jobb, hvor jeg har gode kollegaer jeg kan tilbringe lunsjen med, men det blir liksom ikke noe mer enn det. Jeg har en god venn jeg bruker tid med på fritiden. Stort sett på lørdager. Av og til reiser vi på ferier sammen. De fleste andre av mine sosiale kontakter er via nettspilling, men også disse har det i det siste blitt mindre av (de slutter, jeg klarer ikke holde kontakten). Vennene mine fra skoletiden bor andre steder i landet og mange av dem har jeg av forskjellige grunner valgt å ikke bruke mer tid på (drama).

Slapp av, det er ikke så veldig koslig å ha for mye å gjøre også. For å gå igjennom hva jeg har gjort de siste dagene, fredag, romkameraten mitt inviterte noen folk over. Lørdag, jeg inviterte noen venner over. Søndag, vi møtte opp med en jente jeg kjenner og dro å klatret. Mandag, lab og en 30 min presentasjon. I tilegg henger jeg etter i skolearbeid. Det er ganske slitsomt å ha så mye å gjøre.

Problemet ditt er at du ikke aktiviserer deg selv. Hvorfor blir du ikke med i en klubb som du er interesert i? Det finnes uttalige klubber rundt om i Norge. Liker du ikke klubben, så kan du bli med i en annen. Det finnes alt mulig fra dans, turistforeningen, til golf.

Er du sosial, så vil du bli flinkere sosialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...