Thlian Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Når jeg kobler opp mot vpn klienten mot jobben så logger den på. Men kutter da all tilgan på nett både lokalt og eksternt. Skjønner ikke bæra har ikke gjort no?? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei, Hadde vært fint om du kunne svart på følgende: Hvilken klient er det snakk om? Det er slik å forstå at det har fungert tidligere? Mottar du IP fra serveren? Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Satt opp med ekstern tilkobling vpn i Windows 7,ikke brukt noe annen programvare. Mottar automatisk dns fra server. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 VPN kan konfigureres slik som du beskriver; all trafikk må gå gjennom VPN-tunnelen. Dette er et tiltak for å øke sikkerheten, slik at ikke noen kommer seg inn via din maskin og den VPN-tunnelen du har satt opp. Dersom en slik policy er konfigurert på VPN-mottaket, så kan det kreve at VPN-klienten bruker den før den får lov til å slippe igjennom. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 "Disable local lan" som det heter på VPN client policy kjøres "nesten" av alle bedrifter jeg har vårt borti. Mao dette er temmelig normalt og du bare finne deg i det. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Dette har som sagt virka før og er forhåndskonfigurert av IT, slik at vi skal ha muligheten til å jobbe når vi er på farten. Jeg kan da jobbe lokalt eller koble til terminalserver etter pålogging på vpn. Men ingen ting funker, som sagt all kontakt ut på nettet uavhengig av direkte kobling mot terminalserver eller nettaktivitet virker etter pålogging på vpn. Ergo, jeg får ikke jobba!! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Da foreslår jeg at du melder inn en sak til IT-avdelingen på jobben din om problemet. Er kun de som kan hjelpe/avklare ditt problem tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå