migestian Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Prøver å få flyttet noen GB fra D: til C: (OS partisjonen) Har prøvd med Diskbehandling men jeg får ikke lov å legge til den ubrukte plassen til C:. Har googla litt rundt, men alle programmer jeg finner koster å bruke. Finnes det noen freeware der ute eller en eller annen løsning på dette? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 All slags re-partisjonering innebærer også en formatering, så vidt jeg vet, slik at det du har på disken vil forsvinne. Da er det vel like greit å starte med ny partisjonering og installering av Windows? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Det er feil, thomit. Det finnes mange programmer, bl.a innebygd i Win7 for å endre størrelse på eksisterende partisjoner. Tror bl.a Paragon Partition Manager finnes i gratisversjon og kan fungere. Dog bør du defragmentere først, samt frigjøre mest mulig plass før du forsøker å forstørre systempartisjonen. Edit: RE-partisjonering som du nevner, krever nødvendigvis formatering ja, men ikke endring av eksisterende partisjoner. Endret 9. september 2011 av phlake Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det er feil, thomit. Det finnes mange programmer, bl.a innebygd i Win7 for å endre størrelse på eksisterende partisjoner. Tror bl.a Paragon Partition Manager finnes i gratisversjon og kan fungere. Dog bør du defragmentere først, samt frigjøre mest mulig plass før du forsøker å forstørre systempartisjonen. Edit: RE-partisjonering som du nevner, krever nødvendigvis formatering ja, men ikke endring av eksisterende partisjoner. Javel, I stand corrected Lenke til kommentar
migestian Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Det er feil, thomit. Det finnes mange programmer, bl.a innebygd i Win7 for å endre størrelse på eksisterende partisjoner. Tror bl.a Paragon Partition Manager finnes i gratisversjon og kan fungere. Dog bør du defragmentere først, samt frigjøre mest mulig plass før du forsøker å forstørre systempartisjonen. Edit: RE-partisjonering som du nevner, krever nødvendigvis formatering ja, men ikke endring av eksisterende partisjoner. Vet ikke hva repartisjonering er i forhold til partisjonering men, greia er i allefall at jeg vil flytte 20 gig fra D til C. Har prøvd med det som er innebygd i windows, men får det ikke til. Virker som det ikke går fordi D:/ ligger til høyre for C:/ på den lista over partisjoner. Laster ned det programmet du linka og ser om det hjelper noe EDIT: Det var ikke free selv om det heter free. Ber om serial når jeg installerer. Prøvde ett annet gratisprogram og, da kunne jeg flytte rundt på partisjonene som jeg ville, men når jeg skulle trykke på apply, så måtte jeg kjøpte det. Endret 10. september 2011 av migestian Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Det kan være til hjelp å se hvordan det ser ut i diskbehandling din. Eller om du selv vil, kontrollere om du har mulighet å shrink den D:, flytte data fra den D: til den nye partisjon du lager ,slik at du frigjører plass til høyre for den C:. Lenke til kommentar
migestian Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Det kan være til hjelp å se hvordan det ser ut i diskbehandling din. Eller om du selv vil, kontrollere om du har mulighet å shrink den D:, flytte data fra den D: til den nye partisjon du lager ,slik at du frigjører plass til høyre for den C:. Sånn ser det ut hvis jeg reduserer D:/ med 20GB. Sånn som det da står nå, så har jeg mulighet til å lage en ny partisjon med de 20GB, eller øke D:/ med de samme 20gb jeg akkurat reduserte med. På C:/ har jeg hverken mulighet til å redusere eller øke volumet. Endret 10. september 2011 av migestian Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 D: ligger og sperrer for utvidelse av C: Du må enten flytte D: kopier innhold til annen disk, fjern D:, utvid C:, reetabler D:, Kopier data tilbake til D:. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Riktig som PerB sier, men i tllegg lese teksten på vedlagt bilde. Lenke til kommentar
migestian Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 There you go Lenke til kommentar
migestian Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Fikk hjelp av en kompis og lasta ned noe som heter EASEUS Partition Master. Da kunne jeg redusere volumet på starten av D: istedefor slutten og da ordna det seg veldig enkelt Takk for alle tips dog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå