Gå til innhold

Test: AMD A6 X4 3650

Anbefalte innlegg

Blir bare oppgitt av testmetodikken her, A-serien er en APU. Testes som en CPU, tull at den ikke kan overklokkes, tror faktisk ikke tester forstår konseptet med en APU, samme søppeltest som av A-3850, gidder ikke å begrunne mer, huff, som leser og bruker av HW for over 10 år må jeg si kvaliten er elendig.

For de some mener jeg prater tull, forsøk å finn en dårliger test av A serien hos en annen seriøs hardware side, men av de sitene jeg leser omtrent daglig, vell skjemmes nesten av å være Norsk "nerd". Glad at stort sett nordmenn kan lese hvor dårlig det står til på kunnskapsfronten hos Norges største hardware side.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir bare oppgitt av testmetodikken her, A-serien er en APU. Testes som en CPU, tull at den ikke kan overklokkes, tror faktisk ikke tester forstår konseptet med en APU, samme søppeltest som av A-3850, gidder ikke å begrunne mer, huff, som leser og bruker av HW for over 10 år må jeg si kvaliten er elendig.

For de some mener jeg prater tull, forsøk å finn en dårliger test av A serien hos en annen seriøs hardware side, men av de sitene jeg leser omtrent daglig, vell skjemmes nesten av å være Norsk "nerd". Glad at stort sett nordmenn kan lese hvor dårlig det står til på kunnskapsfronten hos Norges største hardware side.

Jeg er helt enig, det er nesten så jeg kunne gjort det (med fare for å virke for overlegen) bedre selv.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de som er skuffet her. Jeg trodde HW.NO skulle ta inn over seg kritikken etter testen av A8, men her slipper de altså en ny test som bommer fullstendig på mål.

Dette er ikke en tradisjonell CPU. Dette er en budsjettplattform der du får både budsjett-cpu og budsjett-gpu i en pakke. Da blir det meningsløst å teste med et GTX580-skjermkort. A-serien er ikke arvtakeren til Phenom-serien (Og den heter heller ikke hverken "Phenom" eller "X4").

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med de fleste her om hvor latterlig testen er. Jeg synes Frikken sitt innlegg er helt riktig hvor man må sammenligne tilsvarende systemer i forhold til pris:

"Selvsagt er ikke APU-ene det beste valget i alle situasjoner. Hvis vi ser på det andre forslaget du kom med, så får man bedre CPU innenfor det samme budsjettet ved å gå for noe annet enn en APU. Altså:

Athlon II X4 640: 650 kr

Hovedkort: 500 kr (880G-brikkesett regner jeg med)

GeForce GT 520: 300 kr

Totalt: 1450 kr

Like dyrt APU-oppsett:

A6 3650: 800 kr

Hovedkort: 650 kr (A75-brikkesett)

Totalt: 1450 kr"

Dette er jo også det eneste AMD's hensikt er; konkurrere på totalprisen. Delene skal selvsagt benyttes i hjemme pc'er som kan drive ganske avansert vidoeredigering, film, litt spilll, htpc 'er og ikke i gamer-oppsett.

Jeg er enig med Arni90 som sier at i prinsippet er AMD uten konkurranse i dette segmentet og faktisk også med tanke på prisen for Prosessor, GPU og hovedkort. Et AMD oppsett vil som Frikken sier koste ca 1450,- og gir en ganske formidabel ytelse til en vanlig husstand.

Sammenligningen er derfor i prinsippet kun relevant mot Intel's prosessorer til rundt 4-700,- + et dedikert skjermkort og hovedkort evt et i3-2100 oppsett. Det nærmeste Intel kan konkurrere med er vel Intel Pentium G850, et dedikert skjermkort og et hovedkort skal en vel få til rundt 1500,-. Ytelsen til Intel med disse delene vil være under AMD's sin og det vil heller ikke være en Quad.

En sammenligning mot et Quad Sandy Bridge oppsett er unaturlig da selve prosessoren koster ca 1400,-. Et i-3 oppsett koster mer enn 1450,-, og er relevvant sammenligning. 815,- for i3 2100, + dedikert skjermkort til 500,- og et hovedkort til 500,- vil kunne gi en bedre ytelse sannsynligvis enn A-modellen til AMD til tross for kun dobbelkjerne (avhengig av bruk selvsagt). For noen vil det ha verdi.

De integrerte Sandy Bridge GPUene tror jeg ikke er en relevant konkurrent fordi de faktisk yter langt under A-modellene til AMD.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

La oss nå ta den værste mainskiten tester her hevder, at amd a6-3650 ikke kan overklokkes:

Legit reviws -3,8 ghz

Overclocking performance on the AMD A6-3650 was nothing short of amazing! We were able to get this 2.6GHz processor all the way up to 3.8GHz with rock solid CPU performance.

http://www.legitreviews.com/article/1655/17/

HardwareCanuks 3,588 ghz

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/45050-amd-a6-3650-llano-apu-review-22.html

Hardwareheaven 3,640 ghz

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1227/pg11/amd-llano-a6-3650-apu-and-sapphire-pure-platinum-a75-motherboard-review-overclocking-and-power-use.html

Kan en dra annen konklusjon enn at tester ikke kan jobben sin ?

Endret av Osse
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hardware har i alle fall reagert på kommentarene som er postet her før og gjort en del endringer , dessverre så har det i noen tilfeller tatt litt for lang tid føler jeg.

Ønsker Hardware.no å være på toppen når det gjelder hvor brukerne tar veien innom for å få vite siste nytt og gode tester så er det nok en del forandringer som må taes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...