Svendsen Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Kan noen se hva som er feil her? strJet = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& Server.MapPath("/database/berget.mdb") & ";Persist Security Info=False" Set objRst = CreateObject("ADODB.RecordSet") strSql = "UPDATE news SET head='" & request.form("txtOverskrift") & "' WHERE newsid=" & session("nyhetid") & "" strSql1 = "UPDATE news SET teaser='" & request.form("txtTeaser") & "' WHERE newsid=" & session("nyhetid") & "" strSql2 = "UPDATE news SET hoved='" & request.form("txtTekst") & "' WHERE newsid=" & session("nyhetid") & "" objRst.Open strSql, strJet objRst.Open strSql1, strJet objRst.Open strSql2, strJet takk for all hjelp Lenke til kommentar
reactor Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Du sier ingenting om feilmelding, men jeg tipper feilen ligger i at connection ikke er closed. Uansett, det du bør gjøre når du oppdaterer flere felt i en database er å bruke korrekt struktur: UPDATE News SET Head = 'blablabla', Teaser = 'blablablabla2', Hoved = 'blablablablabl3' WHERE NewsID = 123; Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Det skal vel funke på min måte og mener jeg da Men problemet mitt er at den ikke vill oppdatere feltene. Men jeg kan legge inn nye nyheter, linker artikler og sånt Lenke til kommentar
reactor Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Joda, for all del, det skal i teorien fungere med måten du gjør det på også, det jeg sa er at det er heller dårlig design på hvertfall to måter: 1: Du åpner et recordset 3 ganger når det holder med èn gang. 2: Du må skrive mer enn strengt tatt nødvendig Forsøk dette: <% strJet = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& Server.MapPath("/database/berget.mdb") & ";Persist Security Info=False" set cmdUpdate = Server.CreateObject("ADODB.Command") strSQL = "UPDATE news SET head='" & request.form("txtOverskrift") & "',"_ & "teaser='" & request.form("txtTeaser") & "',"_ & "hoved='" & request.form("txtTekst") & "'"_ & "WHERE newsid=" & session("nyhetid") & ";" cmdUpdate.ActiveConnection = strJet cmdUpdate.CommandText = strSQL cmdUpdate.Execute()%> Det var fort og gæli, så si ifra om det ikke funker og ta med feilmeldinga også! Lykke til! Lenke til kommentar
uflidd Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 <%strJet = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& Server.MapPath("/database/berget.mdb") & ";Persist Security Info=False" set cmdUpdate = Server.CreateObject("ADODB.Command") strSQL = "UPDATE news SET head='" & request.form("txtOverskrift") & "'' date='"_ & "teaser='" & request.form("txtTeaser") & "',"_ & "hoved='" & request.form("txtTekst") & "'"_ & "WHERE newsid=" & session("nyhetid") & ";" cmdUpdate.ActiveConnection = strJet cmdUpdate.CommandText = strSQL cmdUpdate.Execute()%> tja, funker sikkert, men ville ikke ha gjort det slikt. her er mitt forslag: <% strjet = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="& Server.MapPath("/database/berget.mdb") & ";Persist Security Info=False" set con = server.createobject("adodb.connection") con.open strjet StrSQL= "update news set head = '"& request("txtoverskrift") &"', teaser = '"& request("txtTeaser") &"', hoved = '"& request("txtTekst") &"' WHERE newsid = "& session("nyhetid") &"" con.execute(StrSQL) %> Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 glemt en ting jeg:) Har faktisk fiksa det.. Var en del slurve feil og skrive feil ini der. Lenke til kommentar
reactor Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Uflidd: Forklar gjerne hvorfor du heller ville gjort det slik! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå