Plaid Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei! Jeg har et kort spørsmål til de med kompetanse her. Jeg bygde min egen datamaskin for 1 år siden for ca 23 000 kr, (ikke inkludert skjerm osv) Den har gått på lange dager gjennom hele dette året og jeg kan tenke meg at det er en del støv der inne. I dag feilet overklokkingen på hovedkortet mitt, (hovedkortet sa ifra på oppstart) og jeg måtte sette den ned. Kan dette være grunnet støv og slitasje? Jeg anntar det bare var en glipp av hovedkortet så jeg kan klokke den opp igjen senere, men jeg ønsker å vite om det vil være godt for maskinen å ta en liten rensk for støv. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei! Jeg har et kort spørsmål til de med kompetanse her. Jeg bygde min egen datamaskin for 1 år siden for ca 23 000 kr, (ikke inkludert skjerm osv) Den har gått på lange dager gjennom hele dette året og jeg kan tenke meg at det er en del støv der inne. I dag feilet overklokkingen på hovedkortet mitt, (hovedkortet sa ifra på oppstart) og jeg måtte sette den ned. Kan dette være grunnet støv og slitasje? Jeg anntar det bare var en glipp av hovedkortet så jeg kan klokke den opp igjen senere, men jeg ønsker å vite om det vil være godt for maskinen å ta en liten rensk for støv. Har du tukla med formye volt? eller har du for høy tempratur? PSU kan bli fort dårlig hvis du drar for mye om gangen. Hvordan sa HK i fra? Em... støv kan lage kortslutninger. Tette igjen radiatoren eller skape unødvendig varme (isolasjon). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Du kan også ha hatt en degradering av CPUen, det vil si at den må ha mer spenning for å bli stabil på den farten. Dette er ett nytt fenomen men som kan skje med rundt 45nm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå