Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Fusking ved full pådrag Audi A4 1.8T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da delte den ikke ut gnist til alle pluggene

Det er jo helt sant, og coiler er forbruksvare på disse motorene.

Men det kan være litt vanskelig å finne ut hvis coilene bare er dårlig, og ikke helt døde. Da vil man typisk få gnist som normalt hvis man tester på den gode gamle måten med pluggen til gods mens man drar litt på starter'n. En mulighet er å teste med 1 ny coil, bytte den ut med en coil av gangen, og prøvekjøre mellom hvert forsøk. Gjenta til alle er prøvd, eller motor går rent.

Lenke til kommentar

Nei det kan du godt si 1915. Det høres kanskje tåpelig ut, og jeg sliter ærlig talt noe med å forstå hvordan det bare kan fortsette og fortsette å være en svakhet over så mange år selv også. :innocent:

 

En ting er å ha noe problemer, det finnes det fler som har (feks Opel Astra har i hvertfall på visse modeller hatt høyere feilrate enn snittet), men VAG hevdet såvidt jeg har fått med meg først at det var en svakhet på visse modeller og visse serienr. Har man feks bilen inne på Møller skifter de på garanti hvis du har coiler med de "rette" serienr.

 

Men mitt syn er at denne problematikken ikke er begrenset til enkelte serienr, og det er svært mange som har byttet coiler på 1,8T mer enn en gang.

 

På den positive siden så koster de ikke allverden, og er lette å bytte (selv i veikanten, i verste fall), så det er ikke nødvendigvis noen skam å ha en ekstra coil i bagasjerommet...

Ryker den totalt kan det bli vanskelig å kjøre, og det er ikke utpreget sundt for bilen heller.

Lenke til kommentar

Hehe, Audi er i alle fall ærlig på det; forspranget ligger i teknikken! (ikke i kvaliteten)

 

Neida, de fleste merker sliter vel med noe, men jeg har som nevnt inntrykk av at denne coil-saken er litt spesiell. Ingen av de forklaringene jeg har fått på årsak og årsakssammenheng har egentlig gjort meg så veldig mye klokere på hvorfor akkurat den spesifikke motoren tilsynelatende er så veldig utsatt for coil-feil.

 

Kanskje andre her har noen gode svar på det?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Coil ja, selv golf 3 har problemer med det, 20 år siden den kom. Nå kan man faktisk ha en defekt coil uten å være klar over det, er f.eks feilen på en coil(bil med en coil pr sylinder) kan man miste litt kraft, noe du ofte ikke oppdager før du har realtivt høyt turtall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...