Drugstar Genius Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Har en Audi A4 1.8 T 95 modell som fusker når jeg gir full pådrag og har hatt den på verksted og de har ikke funnet ut av noe og det lekker litt olje ned der tennpluggene er så har byttet topdekselpakning, tennplugger og kabler men ting ingen nytte. Noen som har peilig på hva det kan være ? Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 turboen på disse vw bilene pleier ofte å være et problem. kanskje det kan være en mulig pekepinn? Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 turboen på disse vw bilene pleier ofte å være et problem. kanskje det kan være en mulig pekepinn? Skal se på det i morgen Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hva med LMM? (luft-mengde måler) Klarer ikke å lese av luft inn, gir feil luft/bensin blanding Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 nykking kan også komme av feil med lmm,feil med lambdasonde, vakumlekasje, dårlig gnist/ikke gnist på alle plugger, tett bensinfilter(med tett bensinfilter så ville den nokk ikke starta), fult av dritt/løv og slikt inni luftfilter/luftinntak, kan være så mangt. og kansje turbo som er nevnt over her. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Men vil man ikke kunne lese ut den feilkoden som gjør at bilen går dårlig om man kobler på en diagnose maskin? Gjorde det på min 2001 A4 iallefall Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Tipper egr ventilen som ikke stenger skikkelig. Luftmasse og løse turboslanger som er nevnt over kan det oxo være. Kort sagt: 1 enten elektrisk og gnist eller 2 feil luft-bensin blanding som skyldes turbo, egr, slanger, lambda, injection, luftmasse, n75 vent, turbo-aktuator osv osv. Derfor må du få le.st av feilkodene. Avleser selges jo nå på Biltema! Ellers: verksted. ellers famler du i blinde! Edit: noen tilføyelser. Endret 11. september 2011 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 turboen på disse vw bilene pleier ofte å være et problem. kanskje det kan være en mulig pekepinn? Det er ikke en VW Kan det hende at det har noe med de stikkene til dysene som er problemet ? De som gir strøm til dysene på fuelrailen. Når jeg " riggler " litt i de så fusker den mere og mindre avhening hvor jeg riggler i disse ledningene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hei. Høres ikke usansynlig ut. Har mest peiling diesel og kjenner ikke disse turbomotorene i detalj. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Ja greit! Whatever. Men det er ikke turboen det er noe i veien med, Kan det hende at det har noe med de stikkene til dysene som er problemet ? De som gir strøm til dysene på fuelrailen. Når jeg " riggler " litt i de så fusker den mere og mindre avhening hvor jeg riggler i disse ledningene. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ja greit! Whatever. Men det er ikke turboen det er noe i veien med, Kan det hende at det har noe med de stikkene til dysene som er problemet ? De som gir strøm til dysene på fuelrailen. Når jeg " riggler " litt i de så fusker den mere og mindre avhening hvor jeg riggler i disse ledningene. Om du merker at motoren går andeledes da du rører på kablene så ville jeg ha byttet de. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Moderatormelding Bilen er fra VAG Og med det går vi tilbake til emnet! KristianModerator Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Har nå veldig stor tro på at det er turboen som er gåen, den hadde stått i 8 timer og kjørte en tur på 3 min og da var alerede turboen rødgløende. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Fått byttet turbo, og da vi testet den så fusket den noe sygt på 2000 omdreininger og på rundt 25000 til 30000 hoppet den akkurat som man speeder og slipper den fort og holder på sånn og den vil ikke mere en 35000 omdreininger. Noen tips ? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Har du fått lest av feilkodene på bilen? (diagnose system) Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Nei, skal gjøre det til Mandag tenkte jeg Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Er det aktuator på turboen? Dersom den feiler kan turbo bli rød. Sjekk at aktuator beveger seg når du starter. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Er det aktuator på turboen? Dersom den feiler kan turbo bli rød. Sjekk at aktuator beveger seg når du starter. Hvor ser jeg aktuatoren ? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Eksempel bilde: Den runde "klumpen" til venstre oppå turboen. Lenke til kommentar
kretuk Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Disse motorene har også en magnetventil (N75) som regulerer aktuator/wastegate. Har lest mye om at folk bytter til en oppgradert utgave av disse (i forhold til den orginale) som kan skaffes til en VAG forhandler. Er den defekt eller har feilfunksjon blir det feil med forhold luft/bensin. Du finner sikkert mere info om det på VW-Audi klubb medlemsforum (alle kan lese, men ikke skrive) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå