Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Skutt i kveld. Nikon D700 24-70@70mm ISO 200 1/80 sek f/2,8 Etterbehandlet i ACR. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Førsteinntrykket er at bildet oppleves litt flatt og mangler sting. Likevel er nok hele spekteret brukt i levels i og med at det er noen sorte striper i genseren. En kontrastheving i mellomtonene ville nok gi mer liv til bildet, men en kontrastheving generellt set kan også fungere, men hold da øye med de allerede mørke feltene. Selve utsnittet er det ikke mye å si på, men jeg er sjelden fan av å croppe seg til et godt utsnitt når man må inngå komppromiss i forhold til formatet på bildet. Spesielt ifm utskrift og innramming byr det på utfordringer når man går vekk fra standardformatene. Jeg synes også du har brukt en kanskje vel åpen blender som har lagt det høyre øyet akkurat ut av fokus og dermed oppleves bildet uskarpt før man ser det venstre øyet skikkelig . Jeg opplever også bildet som noe overeksponert noe som er med på å gi det litt "flate inntrykket" Jeg har tillat meg å justere en utgave som stemmer bedre overens med min smak på denne typen bilder, men det er jo ikke dermed sagt at dette er noe du synes passer. Dersom du synes ikke er ok at jeg har lastet opp en alternativ versjon sier du fra til meg slik at jeg kan fjerne den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Takk for svaret!! Jeg har glemt en viktig bit informasjon i førsteposten, og det er at jeg prøver meg på et «highkey» bilde, og derfor vil det fremstå som noe overeksponert. Det er riktig som du skriver at bildet kan virke noe flatt, jeg har bevisst denne gangen dratt ned kontrasten for å få frem litt ekstra «highkey» effekt. Så jeg slipper å dra så altfor hardt i spakene.. Endret 10. september 2011 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ville ikke ha croppet rett i ledd. Det vil her si i venstre skulder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå