Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Letteste programfaget på vgs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Lurer på om noen vet om noen veldig enkle fag på videregående? Skulle gjerne gått opp som privatist, og hatt mulighet for toppkarakter uten og måtte legge alt for mye arbeid i det.

 

På forhånd takk!

 

Spørs veldig på interessene dine, om du er glad i data osv. er vel IKT lett som det.

Lenke til kommentar

@Snikaz: Så er det vel ikke så mye timer å følge med i om han ville ta programfag som privatist :)

 

Ellers er faktisk gym greit å gå opp i som privatist: Du har kun teorien. Og det er en liten kompakt bok med ikke så altfor mye info.

Ah. Sorry. Leste ikke hele posten :whistle:

 

Det er vell ingen fag som har sånn lite pensum, men gym er jo nevnt. Regner med fag som breddeidrett osv går under det?

 

Har du gode engelskkunskaper er også internasjonal eventuelt samfunsfaglig engelsk noe jeg kan anbefale.

Samtidig er jo IKT et veldig interessant fag så lenge du liker å programere. Der har du jo valg mellom IKT 1 og 2, der 1 går mere på webside utvikling, mens 2 går mere ut på programeringa i C#.

Lenke til kommentar

IT 1 eller 2 må vel være det generelt letteste fagene å få god karakter i, fikk 6 ere i begge to og jeg jobbet kun på skolen i timene(dog effektivt til tider) og øvde vel så si ikke til prøver eller tentamener i det hele tatt!

 

Bortsett fra de to uslålige fagene var vel markedsføring også et fag det ikke er spesielt vanskelig å få gode karakterer i, langt lettere enn matte, fysikk, kjemi og biologi osv men kommer litt an på hva man har anlegg for

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor du skal gjøre dette?

 

Jeg har lekt med tanken selv, men så lenge jeg fremdeles har femmere på vitnemålet er det mye mer å hente på å forbedre de karakterene framfor å legge til nye. Et pro-tip fra meg dog, ta opp 2T. R1-light.

 

Vi tok jo 1T med suksess, nypis! Ut i fra det jeg har hørt, er det ikke mulig å ta 2T, siden vi har R1 på vitnemålet. Poenget er at jeg må ha en del seksere(helst i overkant av 10, har 5 etter to år) for å kunne velge mellom de studiene jeg ønsker. Jeg tror at kombinasjonen av lett fag og muntlig eksamen ikke slår feil. Vi får se i slutten av november om jeg tok riktig eller ikke. ;)

Lenke til kommentar

Jepp, 1T var en suksess!

 

Du kan faktisk ta 2T selv om du ha hatt R1. Reglene sier bare at du ikke kan ta det samme år.

 

E: Ja, skjønner, men er ikke det bedre å forbedre? Tror ikke det blir noen fag på meg i høst, grunnet at jeg allerede har ett for mye på skolen. Tror dog jeg kommer til å slutte i det en eller annen gang før jul.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Jepp, 1T var en suksess!

 

Du kan faktisk ta 2T selv om du ha hatt R1. Reglene sier bare at du ikke kan ta det samme år.

 

E: Ja, skjønner, men er ikke det bedre å forbedre? Tror ikke det blir noen fag på meg i høst, grunnet at jeg allerede har ett for mye på skolen. Tror dog jeg kommer til å slutte i det en eller annen gang før jul.

 

Er det samme mulig med 2P også, eller? Kan du forresten vise meg en link som viser dette? Høres nesten for godt til å være sant..

Lenke til kommentar

Psykologi 1 består av maaange teorier og professorer som må kunnes utenat, og i tillegg krever det at du klarer å følge logisk tankegang ved resonnement (slik som en 6'er i de fleste fag krever). I tillegg er det, så vidt jeg vet, muntlig gjennomføring av eksamen, noe som gir deg en større sjanse for å klare en 6'er (vil jeg påstå, da :) ).

 

Men du må pugge en del, og det må kunnes. Ericsson, for eksempel, er slikt som typisk dukker opp på en eksamen. Om ikke direkte, så ved at du bør nevne han i sammenheng med noe annet du har. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...