Danieluh Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Heisann! Sitter med en laptop plassert på et stort skrivebord av tre. Jeg bruker headset i form av propper man stikker i øra. Noe som irriterer meg er en durelyd som konstant er på begge øra. Tar jeg på en av hjørnene på PCen eller på noe lakkert metall blir det borte. Det rare er hvis jeg har PCen stående innerst på skrivebordet, pluggene i øra og henda i fanget og skyver beina framover, da blir duringa mye sterkere. Skyver jeg de fram og løfter de opp, topper det hele seg og det durer veldig kraftig. Fortsetter jeg å holde beina i lufta og tar på kanten av skrivebordet (av tre) blir duringa normal igjen, selv om jeg slipper skrivebordet. Setter jeg så beina på gulvet blir duringa igjen litt sterkere. Jeg er klar over dette med at strømmen vil til jord osv. Likevel synes jeg dette er rart! Det er kun gummi som berører øra mine, og pcen står på gummiknonner. Gulvet er betong i andreetasje med vanlig gulvbelegg. Plugger jeg ut laderen blir duringa nesten borte. Noen som kan gi en mest mulig utdypende forklaring på fenomenet? Endret 9. september 2011 av Danieluh Lenke til kommentar
SophiaAustinI Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Heisann! Sitter med en laptop plassert på et stort skrivebord av tre. Jeg bruker headset i form av propper man stikker i øra. Noe som irriterer meg er en durelyd som konstant er på begge øra. Tar jeg på en av hjørnene på PCen eller på noe lakkert metall blir det borte. Det rare er hvis jeg har PCen stående innerst på skrivebordet, pluggene i øra og henda i fanget og skyver beina framover, da blir duringa mye sterkere. Skyver jeg de fram og løfter de opp, topper det hele seg og det durer veldig kraftig. Fortsetter jeg å holde beina i lufta og tar på kanten av skrivebordet (av tre) blir duringa normal igjen, selv om jeg slipper skrivebordet. Setter jeg så beina på gulvet blir duringa igjen litt sterkere. Jeg er klar over dette med at strømmen vil til jord osv. Likevel synes jeg dette er rart! Det er kun gummi som berører øra mine, og pcen står på gummiknonner. Gulvet er betong i andreetasje med vanlig gulvbelegg. Plugger jeg ut laderen blir duringa nesten borte. Noen som kan gi en mest mulig utdypende forklaring på fenomenet? uhmm :] . Jeg vet ikke helt om det er det jeg gir deg no du vil framtid men når det begynner og suser i ørene er det hjernen din som tar 2 forskjellige lyder fra hver side og prøver og tolke den så derfor blir det susing ... ? Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Ikke susing, men during. Neppe hodet mitt, siden det blir borte om jeg tar på hjørnene av pcen eller plugger ut laderen Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Uten at jeg er noen ekspert på området er det nok nært knyttet til jordingsfeil eller noe liknende. Jeg hadde det samme problemet på min gamle stasjonære, men gikk over til eksternt lydkort etterhvert og det løste problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå