Gå til innhold

Microsoft med ny type mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt mus med to scroll hjul siden 1997!

Første var en A4 Tech www5 med 2 hjul og 3 knapper PS2

Neste var A4 Tech www-35pu med 2 hjul og 5 knapper USB/PS2

Siste var A4 Tech wop 35 med 2 hjul, 5 knapper og optisk USB/PS2

 

De to første kjøpt hos Komplett. Siste kjøpt hos PC Club (USA)

Aldri hatt problemer med noen av dem.

 

Elsker alle tilleggs funksjonene A4 gir i sin driver/software boundle. Alle knappene kan programeres individuelt, og man kan scrolle i det vinduet man peker på uten at det tar fokus.

Det er rett og slett hat å sitte på en maskin som ikke har a4tech mus når man er vant med den.

 

Lykke til, M$.

Jeg kommer ikke til å klå på Bills mus.

Ikke jeg heller :lol:

Lenke til kommentar
Ikke noe nyhet nei, jeg kjøpe en Trust mus med både horisontalt og vertikalt hjul for vel 3-4 år siden. En av de første med tommelknapp også tror jeg. Vil si at det horisontale hjulet bare var sliksomt om unaturlig å bruke..

 

http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=11434 Hadde denne jeg også, var veldig fornøyd med den og den var veldig bra...Det er bare å rope velkomen etter Microsoft :grumpy: de skal fa€n meg ta æren for alt.

 

Fant esken til den Pris 199,- for 3-4 år siden på ideel :woot:

Lenke til kommentar
Poenget er ikke muse-hjulet da ffs.

Kvalitet, og god ergonomi FFFFFSSSSS!!! GET IT INTO YOUR LITTLE HEADS!!!

damn logitech/A4 fanatics...

 

ps.ta med en klype salt..28grader i rommet,kl 4 om natta.

 

Det er jo liksom scrollerne som er "hot news" fra Microsoft...påpeker bare at det har jo vært så lenge at det var rett og slett på tide at MS klarta å lage noe, de er vel redde for å bli tatt for å herme etter andre så de har vel utsatt det til nå.

 

JEG har ikke noe imot MS hardware, holder ei MS 3.0 nå så og den funker utrolig bra, men det hadde ikke skadet om flere fabrikanter lagde den typen og kom med no nytt.

Lenke til kommentar
A4 Tech er jo det billigste rælet man kommer over ;) Toppen av ergonomi og holdbarhet. Greit nok at de lanserte en mus med 2 stk. scrollhjul ( hvorav det for horisontal scrolling er totalt ubrukelig ), men som allerede nevnt er det ikke samme konsept. Blir likevel spennende å se hvor praktisk "featuren" er.
Ikke noe tvil om at A4Tech er billig!!

MEN, nå har jeg hatt 2 muser fra Logitech, trådløse, som fulgte med de siste tastaturene jeg har hatt, de har vært et regelrett slit med å kunne bruke om man skulle ha en viss presisjon. (da uten driverne installert, noe som gjør den ENDA værre)

Byggde en maskin for ei veninne av meg, kjøpte da denne nyeste A4tech, med 2 scrollehjul og lader i senderen. Altså, jeg kunne likegodt ha kobblet til en tråd-mus. Har ikke opplevd en -så- presis trådløs mus før. :) *her gjelder det å ikke tenke koffert*

Nå har jeg et Logitech Desktop Pro med A4Tech mus, en genial kombinasjon. :yes:

Lenke til kommentar
Det er jo liksom scrollerne som er "hot news" fra Microsoft...påpeker bare at det har jo vært så lenge at det var rett og slett på tide at MS klarta å lage noe, de er vel redde for å bli tatt for å herme etter andre så de har vel utsatt det til nå.

 

Horisontal scrolling har vert lenge ja, men dette er vel første gang det har vert en praktisk løsning som har blitt presentert(2 scrollhjul er jo litt krunglete).

 

A4 er ikke akkurat noe å juble over...men billig, de er de :p

 

(jeg var vel en av de første som nevnte A4, men det var da bare ment som et eksempel. Meselfe sverger til en god Ms Intellimouse 3)

Lenke til kommentar
A4 er ikke akkurat noe å juble over...men billig, de er de :p

 

(jeg var vel en av de første som nevnte A4, men det var da bare ment som et eksempel. Meselfe sverger til en god Ms Intellimouse 3)

Om du nevnte A4Tech først, hva så? De er et bra eksempel!

Jeg synes MS musene er -alt- for lette til å komme i skade for å klikke på høyre knappen. Har prøvd 3-4 stykker, de var like alle sammen. Det bør være litt motstand før det blir markert et trykk.

Sånn sett har Logitech vært bra. A4Tech har en mye bedre presisjon en både MS og Logitech musene.

Her snakker jeg om de nye, trådløse versjonene.

Det er denne A4Tech jeg har nå. Über klass.

Lenke til kommentar
Ikke noe nyhet nei, jeg kjøpe en Trust mus med både horisontalt og vertikalt hjul for vel 3-4 år siden. En av de første med tommelknapp også tror jeg. Vil si at det horisontale hjulet bare var sliksomt om unaturlig å bruke..

 

http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=11434 Hadde denne jeg også, var veldig fornøyd med den og den var veldig bra...Det er bare å rope velkomen etter Microsoft :grumpy: de skal fa€n meg ta æren for alt.

 

Fant esken til den Pris 199,- for 3-4 år siden på ideel :woot:

 

altså.. ms-musen er den første musen som kommer med 1 scrollehjul som kan brukes horisontalt og vertikalt. det er ikke snakk om 2 scrollehjul..

Lenke til kommentar

Quote qingan - altså.. ms-musen er den første musen som kommer med 1 scrollehjul som kan brukes horisontalt og vertikalt. det er ikke snakk om 2 scrollehjul..

 

Ja vet det har da sett bildene, men de har ikke hadd horisontal før og nå skryter som F at de nå kommer med det. Poenget mitt er bare at det var da F'en meg på tide for andre har jo kommet med det for årevis siden, Skjønner du nå?

Lenke til kommentar
Quote qingan - altså.. ms-musen er den første musen som kommer med 1 scrollehjul som kan brukes horisontalt og vertikalt. det er ikke snakk om 2 scrollehjul..

 

Ja vet det har da sett bildene, men de har ikke hadd horisontal før og nå skryter som F at de nå kommer med det. Poenget mitt er bare at det var da F'en meg på tide for andre har jo kommet med det for årevis siden, Skjønner du nå?

 

Skjønner det nå, men bare etter at jeg leste det siste innlegget ditt :-) Virket som om mange trodde det var snakk om 2 scrollehjul, så jeg tenkte at jeg skulle si ifra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...