Howard Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Microsoft med ny type mus Microsoft har videreutviklet skrollehjulet og lanserer nye musmodeller som skal kunne skrolle horisontalt i tillegg til vertikal skrolling. Les saken her. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Dette var det ikke M$ som var først ute med. Clas-Ohlson solgte vel slike ved inngangen av året, gjorde dem ikke? Men jeg kan ta feil. Kanskje µsoft ER opphavet til alt. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hørtes jo ekstremt revlusjonerende ut igrun et muse hjul som kan scrolle horisontalt wow nå har virkelig microsoft overgått segselv her kan jo hende de er bra mus og erstatter ms i.e 3.0 menneh det vill jo bare tiden vise men må inrømme at de så litt fete ut spiller egentlig ingen rolle om den er 400 eller 800 dpi siden folk som bruker lav sens har problemer med hopping ala boomslang på 800 dpi musene til logitech Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 har sett muser med dette før jeg da men..,.. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg kjøpte en mus som kunne dette for over et år siden. Tror det var på Clas Olson, møkkamus som virka en uke eller noe sånt. Tror den het A4 tech eller noe slikt. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 hmm kanskje kjøpe meg en sånn i stedet for mx 500 eller intelli 3 da.. vel skal brukes til spilling da men Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Gimmic (eller hvordan det skrives). Virker kanskje kult, men nyttigheten av det er liten. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Finnes dette fra før av? :-? Vet at det finne haugevis av mus med _2 stk scrollhjul_, men aldri sett noen av den typen der man kan tilte scrollhjulet for å scrolle horisontalt. Jeg ser faktisk nytten etter og ha brukt mus med 2 scrollhjul(slik billig A4 sak som var trådløs) en tid, og nå som vi slepper og ha to blir det jo egentlig litt genialt. Spørs nok om jeg skal ha den Black Leather versonen...kan tenke meg at den er god (den til venstre på bildet) Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Ser ut som en deilig mus... :wink: des,OUT! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Har hatt mus med to scroll hjul siden 1997! Første var en A4 Tech www5 med 2 hjul og 3 knapper PS2 Neste var A4 Tech www-35pu med 2 hjul og 5 knapper USB/PS2 Siste var A4 Tech wop 35 med 2 hjul, 5 knapper og optisk USB/PS2 De to første kjøpt hos Komplett. Siste kjøpt hos PC Club (USA) Aldri hatt problemer med noen av dem. Elsker alle tilleggs funksjonene A4 gir i sin driver/software boundle. Alle knappene kan programeres individuelt, og man kan scrolle i det vinduet man peker på uten at det tar fokus. Det er rett og slett hat å sitte på en maskin som ikke har a4tech mus når man er vant med den. Lykke til, M$. Jeg kommer ikke til å klå på Bills mus. Lenke til kommentar
Mjolnir Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Rip off? av Logitech mx serien... uansett... har en trenger ikke flere ... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har en slik mus som kom med mn IBM Aptiva (p3 500mhz) da den var det hotteste på markedet. Hvor gammel den musa er kan dere finne ut selv Faktisk en veldig bra mus! (IBM) Istedenfor et "hjul" er det en slags knapp som fungerer som en joystick. Veldig fin løsning Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det er mulig det ikke er så stor nytte for en slik mus ved nettlesing og skriveprogrammer, men det er kanskje kjekt i spill? I de færreste spill kan man bruke hjulet til både Forrige/Neste våpen og zoome ut og inn. Med en slik mus ville vel det problemet være løst, eller hva? Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Ville det ikke vært bedre å ha en musekule med optiske sensorer på toppen av musa. Altså en slags micro-trackball på toppen av musa som kunne fungert som scroll-hjul. Tror forresten at Logitech var først ute med X og Y scrolling, men da med 2 scrollhjul på toppen. Den joystick tingen på IBM musa er det samme sitter i tastaturet på bærbare PC'er som ikke har touchpad-mus. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 For jeg har bruks for vertikal scrolling på web-sider med 1600x1200 oppløsning Om noen til dags dato har sett sider med større oppløsning... please post den... Uansett er jeg for glad i min kjære mx500, kommer ikke til å bytte ut med ms mus nei... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har vurderet å bytte ut min MX500 med ei MS mus. Satt en dag på en maskin med MS intelli 3, og jeg er in love. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 A4 Tech er jo det billigste rælet man kommer over Toppen av ergonomi og holdbarhet. Greit nok at de lanserte en mus med 2 stk. scrollhjul ( hvorav det for horisontal scrolling er totalt ubrukelig ), men som allerede nevnt er det ikke samme konsept. Blir likevel spennende å se hvor praktisk "featuren" er. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 musmatta er jo halve musopplevelsen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå